Mostostal Warszawa i PKP Intercity podpisały umowę na zaprojektowanie i zbudowanie myjni automatycznej we Wrocławiu. Wartość umowy przekracza 34,18 mln zł brutto.
Fot. Mostostal Warszawa
Myjnia automatyczna będzie obiektem całorocznym służącym do mycia zewnętrznego pociągów.
Wyposażona będzie w oczyszczalnię ścieków z obiegiem zamkniętym wody technologicznej, pozwalającym na wielokrotne wykorzystywanie wody z mycia. Hala myjni będzie mieć długość ok. 200 metrów oraz zostanie wyposażona w portale samojezdne ze szczotkami i dyszami wzdłuż linii toru. Na dachu pomieszczenia technicznego myjni zamontowane zostaną panele fotowoltaiczne w celu produkcji energii elektrycznej na potrzeby własne budynku. Hala wyposażona będzie w system zbierania deszczówki i stanowisko do zabezpieczenia taboru przed oblodzeniem.
- Myjnia, którą wybudujemy we Wrocławiu dla PKP Intercity, to kolejne realizowane przez Mostostal Warszawa zadanie z obszaru inwestycji infrastrukturalnych związanych z koleją. Jesteśmy dla polskiej kolei dobrym partnerem, o czym świadczą sprawnie zrealizowane przez nas projekty, m.in. udana modernizacja dworca PKP Kraków Główny, czy wykonywany obecnie generalny remont dworca Gdańsk Główny – mówi Jorge Calabuig Ferre, Wiceprezes Zarządu Mostostalu Warszawa.
- Kolej, dzięki zastosowaniu wielu ekologicznych rozwiązań, doskonale wpisuje się w koncepcję zrównoważonego rozwoju. Umowa na budowę automatycznej myjni we Wrocławiu to jeden z wielu elementów naszego wieloletniego programu inwestycyjnego, który zakłada m.in. modernizacje zapleczy technicznych w duchu rozwiązań proekologicznych. Takie inwestycje potwierdzają, że kolej to zielony transport przyszłości – mówi Adam Laskowski, członek zarządu PKP Intercity.
Termin realizacji: 36 miesięcy od daty podpisania umowy.
Okres gwarancji na wykonane roboty wynosi 36 miesięcy, na zastosowane materiały i urządzenia od 36 do 60 miesięcy oraz 25 lat na wydajność modułów fotowoltaicznych.
Zabezpieczenie należytego wykonania: 5% brutto wartości umowy wniesione w formie gwarancji bankowej.
Myjnia automatyczna będzie obiektem całorocznym służącym do mycia zewnętrznego pociągów.
Wyposażona będzie w oczyszczalnię ścieków z obiegiem zamkniętym wody technologicznej, pozwalającym na wielokrotne wykorzystywanie wody z mycia. Hala myjni będzie mieć długość ok. 200 metrów oraz zostanie wyposażona w portale samojezdne ze szczotkami i dyszami wzdłuż linii toru. Na dachu pomieszczenia technicznego myjni zamontowane zostaną panele fotowoltaiczne w celu produkcji energii elektrycznej na potrzeby własne budynku. Hala wyposażona będzie w system zbierania deszczówki i stanowisko do zabezpieczenia taboru przed oblodzeniem.
REKLAMA:
- Myjnia, którą wybudujemy we Wrocławiu dla PKP Intercity, to kolejne realizowane przez Mostostal Warszawa zadanie z obszaru inwestycji infrastrukturalnych związanych z koleją. Jesteśmy dla polskiej kolei dobrym partnerem, o czym świadczą sprawnie zrealizowane przez nas projekty, m.in. udana modernizacja dworca PKP Kraków Główny, czy wykonywany obecnie generalny remont dworca Gdańsk Główny – mówi Jorge Calabuig Ferre, Wiceprezes Zarządu Mostostalu Warszawa.
- Kolej, dzięki zastosowaniu wielu ekologicznych rozwiązań, doskonale wpisuje się w koncepcję zrównoważonego rozwoju. Umowa na budowę automatycznej myjni we Wrocławiu to jeden z wielu elementów naszego wieloletniego programu inwestycyjnego, który zakłada m.in. modernizacje zapleczy technicznych w duchu rozwiązań proekologicznych. Takie inwestycje potwierdzają, że kolej to zielony transport przyszłości – mówi Adam Laskowski, członek zarządu PKP Intercity.
Szczegóły kontraktu
Wartość umowy: 34,18 mln PLN brutto.Termin realizacji: 36 miesięcy od daty podpisania umowy.
Okres gwarancji na wykonane roboty wynosi 36 miesięcy, na zastosowane materiały i urządzenia od 36 do 60 miesięcy oraz 25 lat na wydajność modułów fotowoltaicznych.
Zabezpieczenie należytego wykonania: 5% brutto wartości umowy wniesione w formie gwarancji bankowej.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Mostostal Warszawa