W ostatnim czasie nasze mieszkania i domy często musiały być jednocześnie biurami, szkołami oraz miejscami wypoczynku. Oznaczało to dla wielu z nas nową aranżację przestrzeni zarówno mieszkalnej, jak i balkonów, zakup nowych niezbędnych mebli lub konieczność remontu. Jak na przestrzeni ostatniego roku kształtowały się trendy meblarskie oraz wnętrzarskie? Google postanowił sprawdzić, jakie meble i elementy urządzenia wnętrz były najczęściej wyszukiwane przez Polaków w czasie pandemii. Prym wśród najszybciej rosnących wyszukiwanych haseł wiodły krzesła do biurka, w tym fotele gamingowe, ze wzrostem wyszukiwań o ponad 500%.
Fot. Google
Pandemia i konieczność pozostania w domach niewątpliwie zwiększyły czas, jaki spędzamy w mieszkaniach, i co się z tym wiąże, wiele osób postanowiło dostosować swoją przestrzeń do nowych funkcji - domowego biura do pracy zdalnej, miejsca do nauki online dla dzieci czy oazy spokoju na balkonie. Wyszukiwania w kategorii “Dom i Ogród” w wyszukiwarce Google od marca 2020 do lutego 2021 w porównaniu z poprzednimi 12 miesiącami wzrosły o 39%. Chociaż największa liczba zapytań dotyczyła urządzeń domowych lub wyposażenia kuchni i jadalni, najszybszy wzrost odnotowały zapytania związane z meblami do sypialni (wzrost o 51% r/r) oraz meblami do salonu (wzrost o 50% r/r). Stosunkowo nową, lecz dynamicznie rosnącą podkategorią wyszukiwań okazało się biuro domowe (wzrost o 94% rok do roku).
Salon: wygodne fotele niczym po babci, kanapa z funkcją spania i stolik kawowy
Okazuje się, że jednym z kluczowych mebli w salonach Polaków w ostatnim czasie była kanapa, ale koniecznie z funkcją spania (wzrost wyszukiwań hasła kanapa z funkcją spania o 83% rok do roku). Dużą popularnością cieszyły się także wygodne fotele do salonu (wzrost o 57% r/r). W tej kategorii Polacy wpisywali w wyszukiwarkę Google szczególnie fotel uszak z podnóżkiem lub fotel rozkładany do spania. Te hasła wzrosły odpowiednio o 86% i 53% r/r. Niezbędnym wyposażeniem salonu w czasie pandemii okazał się także stolik kawowy, który zanotował w tym okresie wzrost o 21%.
‒ Użytkownicy wyszukiwarki Google w tym roku wyszukiwali konkretne cechy stolików kawowych. Hasła takie jak okrągły stolik kawowy, stolik kawowy loft, stolik z plastra drewna lub stolik kawowy czarny zanotowały największe wzrosty popularności ‒ komentuje Antoni Andruszkiewicz, Industry Manager w Google. ‒ Ciekawym trendem, który zaobserwowaliśmy w Google jest renesans foteli w stylu tych, które stały w domach naszych babć. Wskazuje na to znacznie częstsze wyszukiwanie takich haseł jak fotel uszak z podnóżkiem czy fotel wiklinowy bujany.
Ze względu na ograniczoną przestrzeń w mieszkaniach, użytkownicy wielokrotnie wyszukiwali w Google hasła biurko loftowe, którego popularność wzrosła rok do roku aż o 527%. Wśród częstych wyszukiwań znalazła się także komoda pod biurko (wzrost o 256% r/r). Kategoria krzeseł biurowych zdominowana została przez fotele gamingowe materiałowe - wzrost popularności o 366% rok do roku. Również takie hasła jak fotele gamingowe do 300 zł lub krzesło gamingowe były wpisywane dość często. Nieznacznie mniej popularne były fotele obrotowe do biurka oraz krzesła obrotowe do biurka. Te odnotowały wzrost o 319% oraz o 266% r/r.
‒ W związku z wykonywaniem obowiązków zdalnie, a także nauką online, wielu Polaków musiało zorganizować miejsce do codziennej pracy przy komputerze. Stąd tak duża popularności haseł biurko oraz krzesło do biurka. Co ciekawe, oprócz wyszukiwań związanych z konkretnym stylem, np. biurko loftowe, stawiali głównie na funkcjonalność, np. rozkładane biurko czy biurko z szufladami. W przypadku krzeseł do biurka, hitem okazały się fotele gamingowe, szczególnie te budżetowe ‒ komentuje trendy Jacek Bisiński, Senior Analytical Consultant w Google.
Przykładem przedsiębiorstwa, które dostrzegło w cyfryzacji szansę na rozwój i przystąpiło do programu Firmy Jutra jest KB Cut, producent frontów meblowych, który w oparciu o analizę trendów postanowił rozszerzyć ofertę produktową zgodnie z oczekiwaniami klientów.
‒ Podczas szkoleń i konsultacji w ramach programu Firmy Jutra nauczyliśmy się analizować trendy, opracowywać skuteczne kampanie reklamowe i przekuwać je na swoją korzyść, a pozyskana wiedza wsparła rozwój naszej firmy ‒ mówi Katarzyna Smoła z firmy KB Cut. ‒ Dzięki Firmom Jutra, bazując na aktualnych trendach w branży meblarskiej przygotowaliśmy kampanię sprzedażową w sieci dotyczącą zarówno frontów meblowych jak i turystycznego wyposażenia do vanów, które produkujemy pod marką Escape Vans.
Pandemia i konieczność pozostania w domach niewątpliwie zwiększyły czas, jaki spędzamy w mieszkaniach, i co się z tym wiąże, wiele osób postanowiło dostosować swoją przestrzeń do nowych funkcji - domowego biura do pracy zdalnej, miejsca do nauki online dla dzieci czy oazy spokoju na balkonie. Wyszukiwania w kategorii “Dom i Ogród” w wyszukiwarce Google od marca 2020 do lutego 2021 w porównaniu z poprzednimi 12 miesiącami wzrosły o 39%. Chociaż największa liczba zapytań dotyczyła urządzeń domowych lub wyposażenia kuchni i jadalni, najszybszy wzrost odnotowały zapytania związane z meblami do sypialni (wzrost o 51% r/r) oraz meblami do salonu (wzrost o 50% r/r). Stosunkowo nową, lecz dynamicznie rosnącą podkategorią wyszukiwań okazało się biuro domowe (wzrost o 94% rok do roku).
Salon: wygodne fotele niczym po babci, kanapa z funkcją spania i stolik kawowy
Okazuje się, że jednym z kluczowych mebli w salonach Polaków w ostatnim czasie była kanapa, ale koniecznie z funkcją spania (wzrost wyszukiwań hasła kanapa z funkcją spania o 83% rok do roku). Dużą popularnością cieszyły się także wygodne fotele do salonu (wzrost o 57% r/r). W tej kategorii Polacy wpisywali w wyszukiwarkę Google szczególnie fotel uszak z podnóżkiem lub fotel rozkładany do spania. Te hasła wzrosły odpowiednio o 86% i 53% r/r. Niezbędnym wyposażeniem salonu w czasie pandemii okazał się także stolik kawowy, który zanotował w tym okresie wzrost o 21%.
REKLAMA:
‒ Użytkownicy wyszukiwarki Google w tym roku wyszukiwali konkretne cechy stolików kawowych. Hasła takie jak okrągły stolik kawowy, stolik kawowy loft, stolik z plastra drewna lub stolik kawowy czarny zanotowały największe wzrosty popularności ‒ komentuje Antoni Andruszkiewicz, Industry Manager w Google. ‒ Ciekawym trendem, który zaobserwowaliśmy w Google jest renesans foteli w stylu tych, które stały w domach naszych babć. Wskazuje na to znacznie częstsze wyszukiwanie takich haseł jak fotel uszak z podnóżkiem czy fotel wiklinowy bujany.
Sypialnia: łóżko kontynentalne i toaletka z lustrem
Centrum sypialni stanowi łóżko. Jakie jest to wymarzone dla Polaków? W tym przypadku także wygrywa wygoda. Od marca 2020 do końca lutego 2021 w porównaniu z poprzednimi 12 miesiącami najszybciej na popularności w Google rosło hasło łóżko kontynentalne - aż o 109%. Użytkownicy często wyszukiwali także łóżko tapicerowane (wzrost o 68%). Jak się okazuje, dużą popularnością cieszyły się toaletki z lustrem, których wyszukiwanie wzrosło o 99% rok do roku. Wyposażenie sypialni uzupełnia szafa, najlepiej szafa przesuwna z lustrem (wzrost o 34% r/r) oraz komoda z szufladami (wzrost o 51% r/r).Kuchnia: gotowe wyspy kuchenne oraz welurowe krzesła
Kuchennym hitem pandemii są gotowe wyspy kuchenne, których popularność w wyszukiwarce Google wzrosła o 101% rok do roku. Polacy, zapewne robiąc remonty, interesowali się także meblami modułowymi kuchennymi (wzrost o 89% r/r). Wśród wyszukiwanych krzeseł do kuchni (wzrost o 75% r/r) prym wiodły krzesła tapicerowane welurowe, których popularność rok do roku zwiększyła się aż o 221%. Zaraz za nimi uplasowały się krzesła do jadalni tapicerowane (wzrost o 88% r/r) oraz czarne krzesła do jadalni (wzrost o 70% r/r). Warto zauważyć, że użytkownicy Google potrzebowali także hokerów do kuchni. To hasło wzrosło o 45% r/r.Biuro domowe: fotele gamingowe przy biurkach loftowych
Kategorią wyszukiwań w Google, która znacznie urosła jest biuro domowe. Polacy często musieli doposażać swoje mieszkania, żeby pracować zdalnie w wygodnych warunkach. Dlatego wśród najczęściej wyszukiwanych haseł ostatnich 12 miesięcy nie mogło zabraknąć biurka oraz krzesła do biurka. Te hasła odnotowały wzrost odpowiednio o 199% i 555% rok do roku.Ze względu na ograniczoną przestrzeń w mieszkaniach, użytkownicy wielokrotnie wyszukiwali w Google hasła biurko loftowe, którego popularność wzrosła rok do roku aż o 527%. Wśród częstych wyszukiwań znalazła się także komoda pod biurko (wzrost o 256% r/r). Kategoria krzeseł biurowych zdominowana została przez fotele gamingowe materiałowe - wzrost popularności o 366% rok do roku. Również takie hasła jak fotele gamingowe do 300 zł lub krzesło gamingowe były wpisywane dość często. Nieznacznie mniej popularne były fotele obrotowe do biurka oraz krzesła obrotowe do biurka. Te odnotowały wzrost o 319% oraz o 266% r/r.
‒ W związku z wykonywaniem obowiązków zdalnie, a także nauką online, wielu Polaków musiało zorganizować miejsce do codziennej pracy przy komputerze. Stąd tak duża popularności haseł biurko oraz krzesło do biurka. Co ciekawe, oprócz wyszukiwań związanych z konkretnym stylem, np. biurko loftowe, stawiali głównie na funkcjonalność, np. rozkładane biurko czy biurko z szufladami. W przypadku krzeseł do biurka, hitem okazały się fotele gamingowe, szczególnie te budżetowe ‒ komentuje trendy Jacek Bisiński, Senior Analytical Consultant w Google.
Firmy Jutra: bezpłatna pomoc dla firm z branży wnętrz i meblarskiej
Obserwacja trendów w wyszukiwarce Google może pomóc firmom dostosować się do zmieniających się zachowań i preferencji ich klientów. Podobnie jak bezpłatny program Firmy Jutra, dzięki któremu także przedsiębiorstwa z branży meblarskiej i wnętrzarskiej mogą rozwinąć swój biznes w internecie, nauczyć się wykorzystywać rozwiązania chmurowe i dotrzeć do klientów, którzy coraz częściej robią zakupy przy pomocy komputera lub smartfonów. W 2020 roku prawie 75% osób kupujących online robiło zakupy w sieci przynajmniej kilka razy w miesiącu. Od startu programu w listopadzie 2020 roku Google pomógł już w rozwoju 5500 firmom.Przykładem przedsiębiorstwa, które dostrzegło w cyfryzacji szansę na rozwój i przystąpiło do programu Firmy Jutra jest KB Cut, producent frontów meblowych, który w oparciu o analizę trendów postanowił rozszerzyć ofertę produktową zgodnie z oczekiwaniami klientów.
‒ Podczas szkoleń i konsultacji w ramach programu Firmy Jutra nauczyliśmy się analizować trendy, opracowywać skuteczne kampanie reklamowe i przekuwać je na swoją korzyść, a pozyskana wiedza wsparła rozwój naszej firmy ‒ mówi Katarzyna Smoła z firmy KB Cut. ‒ Dzięki Firmom Jutra, bazując na aktualnych trendach w branży meblarskiej przygotowaliśmy kampanię sprzedażową w sieci dotyczącą zarówno frontów meblowych jak i turystycznego wyposażenia do vanów, które produkujemy pod marką Escape Vans.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Google