Aż 92% użytkowników nie doświadczyło dotąd awarii swojej instalacji fotowoltaicznej. Pozostałym udało się zażegnać kryzys w ciągu maksymalnie tygodnia – wynika z badania Oferteo.pl. Polacy zwykle decydują się na wykupienie 20-letniej gwarancji na swoje panele. Najczęściej zapewniana ona jest przez wykonawcę, który zajmował się całym projektem.
Fot. Oferteo.pl
Choć zwolenników pozyskiwania ekologicznej energii ze słońca jest w Polsce z roku na rok coraz więcej, to niektórzy wciąż mają wątpliwości co do bezpieczeństwa takiego rozwiązania. Oferteo.pl, największy polski serwis łączący poszukujących usług związanych z fotowoltaiką z ich dostawcami, przeprowadził badanie wśród właścicieli instalacji fotowoltaicznych, aby sprawdzić, jak wygląda to z ich perspektywy.
Fot. Oferteo.pl
Okazuje się, że w przypadku aż 92% badanych nie doszło jeszcze do żadnej awarii ani zakłóceń pracy paneli. Tak niski poziom awaryjności zapewnia użytkownikom nie tylko stałe i bezpłatne źródło energii, ale również poczucie spokoju i komfortu.
Badani, u których wystąpiły problemy z instalacją, deklarowali, że ich usunięcie zajmowało zwykle do 1 tygodnia (58% przypadków). U 17% z nich proces ten przeciągnął się do dwóch tygodni, a u 6% – do 3. Nawet w przypadku wystąpienia awarii firmy odpowiedzialne za jej usunięcie zwykle bardzo szybko radziły sobie z problemem.
Fot. Oferteo.pl
Długoletnia gwarancja jest dla inwestorów zapewnieniem, że w razie gdyby zdarzyło się coś niespodziewanego, mogą liczyć na szybką pomoc specjalistów, bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Zwykle użytkownicy wybierają długi 20-letni okres gwarancji. Tak właśnie zrobiło w ubiegłym roku 38% badanych przez Oferteo.pl. Jedna trzecia zdecydowała się natomiast zabezpieczyć swoją instalację na 15 lat, a 20% – na 10. Krótszy okres gwarancji wybrała mniej niż 1/10 respondentów.
W tym samym badaniu 21% ankietowanych przyznało, że to właśnie długość okresu gwarancji była dla nich kluczowym czynnikiem przy wyborze oferty.
Na pytanie o to, kto objął instalację gwarancją, inwestorzy zwykle odpowiadali, że była to firma instalująca panele (53%). Nieco rzadziej, bo w 44% przypadków, odpowiedzialność brał na siebie producent. Pozostali zdecydowali się skorzystać z usług zewnętrznego ubezpieczyciela.
82% zdecydowało się natomiast na zastosowanie dodatkowych zabezpieczeń instalacji przed przepięciami i pożarem.
Choć zwolenników pozyskiwania ekologicznej energii ze słońca jest w Polsce z roku na rok coraz więcej, to niektórzy wciąż mają wątpliwości co do bezpieczeństwa takiego rozwiązania. Oferteo.pl, największy polski serwis łączący poszukujących usług związanych z fotowoltaiką z ich dostawcami, przeprowadził badanie wśród właścicieli instalacji fotowoltaicznych, aby sprawdzić, jak wygląda to z ich perspektywy.
Fot. Oferteo.pl
Okazuje się, że w przypadku aż 92% badanych nie doszło jeszcze do żadnej awarii ani zakłóceń pracy paneli. Tak niski poziom awaryjności zapewnia użytkownikom nie tylko stałe i bezpłatne źródło energii, ale również poczucie spokoju i komfortu.
REKLAMA:
Badani, u których wystąpiły problemy z instalacją, deklarowali, że ich usunięcie zajmowało zwykle do 1 tygodnia (58% przypadków). U 17% z nich proces ten przeciągnął się do dwóch tygodni, a u 6% – do 3. Nawet w przypadku wystąpienia awarii firmy odpowiedzialne za jej usunięcie zwykle bardzo szybko radziły sobie z problemem.
Fot. Oferteo.pl
Długoletnia gwarancja jest dla inwestorów zapewnieniem, że w razie gdyby zdarzyło się coś niespodziewanego, mogą liczyć na szybką pomoc specjalistów, bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Zwykle użytkownicy wybierają długi 20-letni okres gwarancji. Tak właśnie zrobiło w ubiegłym roku 38% badanych przez Oferteo.pl. Jedna trzecia zdecydowała się natomiast zabezpieczyć swoją instalację na 15 lat, a 20% – na 10. Krótszy okres gwarancji wybrała mniej niż 1/10 respondentów.
W tym samym badaniu 21% ankietowanych przyznało, że to właśnie długość okresu gwarancji była dla nich kluczowym czynnikiem przy wyborze oferty.
Na pytanie o to, kto objął instalację gwarancją, inwestorzy zwykle odpowiadali, że była to firma instalująca panele (53%). Nieco rzadziej, bo w 44% przypadków, odpowiedzialność brał na siebie producent. Pozostali zdecydowali się skorzystać z usług zewnętrznego ubezpieczyciela.
Jak zapewnić bezpieczeństwo paneli?
Aby dodatkowo zadbać o bezpieczeństwo i bezawaryjność swojej instalacji, warto upewnić się, że przed jej uruchomieniem odbędzie się przegląd. Jego wykonanie w badaniu zadeklarowało aż 85% właścicieli instalacji.82% zdecydowało się natomiast na zastosowanie dodatkowych zabezpieczeń instalacji przed przepięciami i pożarem.
Metodologia badania
Dane przedstawione w „Raporcie o fotowoltaice w Polsce” pochodzą z badania ankietowego przeprowadzonego w sierpniu 2021 roku metodą CAWI na próbie 499 osób.REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Oferteo.pl