Parkingi wielopoziomowe to obiekty narażone na silne obciążenia mechaniczne
i chemiczne, które ze względu na swoją specyfikę, często wymagają mniejszych bądź większych napraw i prac remontowych, które wiążą się z uciążliwościami zarówno dla administratorów budynku, jak i użytkowników. Czy istnieją zatem rozwiązania, które pozwolą na szybsze przywrócenie parkingów do użytkowania i pozwolą zaoszczędzić administratorom pieniądze?
Dlaczego parkingi wymagają napraw?
Fot. Thermaflex
Silne obciążenia mechaniczne parkingów wynikają z ich użytkowania przez różne pojazdy, a chemiczne z oddziaływania różnych zjawisk i opadów atmosferycznych. Promieniowanie UV, wody deszczowe i roztopowe, sól drogowa, a także paliwa, czy oleje przyczepiają się do powierzchni nawierzchni parkingowej, uszkadzając substancję budowlaną, co w konsekwencji może stanowić zagrożenie bezpieczeństwa zarówno kierowców, jak i pieszych. Przy naprawach i pracach remontowych kluczowym jest jak najkrótszy czas przywrócenia parkingu do użytkowania. Dla użytkowników pod względem użyteczności i wygody, a dla administratorów pod względem ekonomicznym.
Fot. Thermaflex
Skomplikowane elementy takie jak krawężniki, łączenia i dylatacje to kolejny przykład najsłabszych punktów parkingów wielokondygnacyjnych. W ich przypadku skuteczne uszczelnienie można uzyskać wyłącznie za pomocą kompletnego i wszechstronnego systemu. Właśnie w takich miejscach jedynie płynne tworzywa sztuczne sprawdzają się najlepiej.
Zastosowanie ich pozwala na uzyskanie bezspoinowego uszczelnienia łączenia, które na długo zachowuje elastyczność i niweluje ruchy konstrukcyjne w sposób niepowodujący szkód. W przypadku intensywnie użytkowanych powierzchni takich jak zakręty, strefy hamowania i przyspieszania, można zastosować dodatkowe wzmocnienie w postaci specjalnej tkaniny lub dodatkowej ochrony powierzchni, aby zmniejszyć zużycie i ryzyko powstawania pęknięć.
Kolejnym newralgicznym punktem parkingów wielopoziomowych są pochylnie, rampy spiralne i drogi dojazdowe, na których dodatkowo występują siły ściągające i siły ciągu. Jest to szczególnie niebezpieczne, gdy pojawi się na nich śnieg, zamarzająca woda deszczowa lub grad, zmieniając je w niebezpieczne ślizgawki.
Technologie, które umożliwiają jak najszybsze przywrócenie obiektu do użytkowania
Parkingi wielopoziomowe to obiekty złożone i bardzo wymagające. Każdy element narażony jest na inne czynniki, a zatem wymaga zastosowania innego rozwiązania. Triflex ProPark to system uszczelniający dedykowany górnym poziomom parkingów. Jest to system o wysokiej wytrzymałości mechanicznej, jest odporny na promieniowanie UV, wpływ czynników atmosferycznych i substancje chemiczne. System ProPark zapewnia długotrwałe zabezpieczenie nawierzchni, także na intensywnie użytkowanych elementach konstrukcyjnych, np. rampach. Triflex HeatTec stanowi rozwiązanie w postaci laminatu grzejnego, dzięki któremu nawierzchnie są stale ogrzewane i chronione przed uszkodzeniami i wilgocią. Rezultat: nieoblodzone przez cały rok i dzięki temu bezpieczne pochylnie, rampy spiralne i drogi dojazdowe. Triflex ProDeck jest przeznaczony do powierzchni o szczególnie wysokich obciążeniach mechanicznych. Dzięki innowacyjnemu zbrojeniu specjalnemu, siły poprzeczne i ścinające są kierowane na powierzchnię. System niemal się nie zużywa, wykazuje wysoką odporność mechaniczną i jest łatwy w czyszczeniu. Triflex DeckFloor to wodoszczelny system grubowarstwowy ze statycznym zabezpieczaniem pęknięć. System wykazuje wysoką odporność na obciążenia mechaniczne i został opracowany specjalnie na potrzeby intensywnie użytkowanych poziomów środkowych o naturalnej wentylacji.
Triflex oferuje optymalne i długotrwałe rozwiązania dla wszelkich możliwych wyzwań: nowego budownictwa i renowacji; górnych i środkowych poziomów parkingu wielopoziomowego oraz garaży podziemnych; uszczelniania pochylni, ramp spiralnych, dróg dojazdowych, dylatacji, pęknięć i trudnych detali. Systemy Triflex charakteryzują się wysoką odpornością mechaniczną, spełniają wysokie wymagania związane ze szczególnie intensywnie użytkowanymi powierzchniami.
Silne obciążenia mechaniczne parkingów wynikają z ich użytkowania przez różne pojazdy, a chemiczne z oddziaływania różnych zjawisk i opadów atmosferycznych. Promieniowanie UV, wody deszczowe i roztopowe, sól drogowa, a także paliwa, czy oleje przyczepiają się do powierzchni nawierzchni parkingowej, uszkadzając substancję budowlaną, co w konsekwencji może stanowić zagrożenie bezpieczeństwa zarówno kierowców, jak i pieszych. Przy naprawach i pracach remontowych kluczowym jest jak najkrótszy czas przywrócenia parkingu do użytkowania. Dla użytkowników pod względem użyteczności i wygody, a dla administratorów pod względem ekonomicznym.
Fot. Thermaflex
Słabe punkty parkingów naziemnych i wielopoziomowych
Obiekty takie jak parkingi charakteryzują się newralgicznymi punktami, łatwo ulegającym uszkodzeniom. W przypadku górnych poziomów parkingów, jest to ich nawierzchnia ze względu na swoje odsłonięte położenie są narażone przede wszystkim na czynniki atmosferyczne, wahania temperatur, bezpośrednie promieniowanie słoneczne, a także działanie soli drogowej, paliw i olejów.Skomplikowane elementy takie jak krawężniki, łączenia i dylatacje to kolejny przykład najsłabszych punktów parkingów wielokondygnacyjnych. W ich przypadku skuteczne uszczelnienie można uzyskać wyłącznie za pomocą kompletnego i wszechstronnego systemu. Właśnie w takich miejscach jedynie płynne tworzywa sztuczne sprawdzają się najlepiej.
Zastosowanie ich pozwala na uzyskanie bezspoinowego uszczelnienia łączenia, które na długo zachowuje elastyczność i niweluje ruchy konstrukcyjne w sposób niepowodujący szkód. W przypadku intensywnie użytkowanych powierzchni takich jak zakręty, strefy hamowania i przyspieszania, można zastosować dodatkowe wzmocnienie w postaci specjalnej tkaniny lub dodatkowej ochrony powierzchni, aby zmniejszyć zużycie i ryzyko powstawania pęknięć.
Kolejnym newralgicznym punktem parkingów wielopoziomowych są pochylnie, rampy spiralne i drogi dojazdowe, na których dodatkowo występują siły ściągające i siły ciągu. Jest to szczególnie niebezpieczne, gdy pojawi się na nich śnieg, zamarzająca woda deszczowa lub grad, zmieniając je w niebezpieczne ślizgawki.
REKLAMA:
Technologie, które umożliwiają jak najszybsze przywrócenie obiektu do użytkowania
Parkingi wielopoziomowe to obiekty złożone i bardzo wymagające. Każdy element narażony jest na inne czynniki, a zatem wymaga zastosowania innego rozwiązania. Triflex ProPark to system uszczelniający dedykowany górnym poziomom parkingów. Jest to system o wysokiej wytrzymałości mechanicznej, jest odporny na promieniowanie UV, wpływ czynników atmosferycznych i substancje chemiczne. System ProPark zapewnia długotrwałe zabezpieczenie nawierzchni, także na intensywnie użytkowanych elementach konstrukcyjnych, np. rampach. Triflex HeatTec stanowi rozwiązanie w postaci laminatu grzejnego, dzięki któremu nawierzchnie są stale ogrzewane i chronione przed uszkodzeniami i wilgocią. Rezultat: nieoblodzone przez cały rok i dzięki temu bezpieczne pochylnie, rampy spiralne i drogi dojazdowe. Triflex ProDeck jest przeznaczony do powierzchni o szczególnie wysokich obciążeniach mechanicznych. Dzięki innowacyjnemu zbrojeniu specjalnemu, siły poprzeczne i ścinające są kierowane na powierzchnię. System niemal się nie zużywa, wykazuje wysoką odporność mechaniczną i jest łatwy w czyszczeniu. Triflex DeckFloor to wodoszczelny system grubowarstwowy ze statycznym zabezpieczaniem pęknięć. System wykazuje wysoką odporność na obciążenia mechaniczne i został opracowany specjalnie na potrzeby intensywnie użytkowanych poziomów środkowych o naturalnej wentylacji.
Triflex oferuje optymalne i długotrwałe rozwiązania dla wszelkich możliwych wyzwań: nowego budownictwa i renowacji; górnych i środkowych poziomów parkingu wielopoziomowego oraz garaży podziemnych; uszczelniania pochylni, ramp spiralnych, dróg dojazdowych, dylatacji, pęknięć i trudnych detali. Systemy Triflex charakteryzują się wysoką odpornością mechaniczną, spełniają wysokie wymagania związane ze szczególnie intensywnie użytkowanymi powierzchniami.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Thermaflex