W czasach transformacji ustrojowej PRL-owski standard żeliwnych żeberek zmienili na lekkie, wydajne grzejniki płytowe. Od tego się zaczęło. Później pokazali Polakom, że ciepło w domu może zapewnić nie tylko prostokątny grzejnik pod oknem. Wreszcie zaoferowali kompleksowe systemy grzewcze. Purmo - niekwestionowany lider na rynku - w 2022 roku obchodzi 30-lecie swojej obecności w Polsce.
Fot. Purmo
Należąca do międzynarodowego koncernu o fińskich korzeniach Purmo Group przez 30 lat sprzedała na rynku polskim rekordową liczbę 17 mln grzejników płytowych. Statystycznie oznacza to, że praktycznie w każdym domu w naszym kraju znajduje się co najmniej jeden grzejnik tej marki. Produkowane są one w Rybniku - największej fabryce koncernu, o mocy produkcyjnej na poziomie 2,7 mln grzejników rocznie, z której urządzenia trafiają do odbiorców na całym świecie. Gdy w latach 90. Purmo wprowadziło grzejniki płytowe na polski rynek, był to gigantyczny skok jakościowy na kilku poziomach - wydajności, wygody użytkowania, estetyki. Obecnie co roku sprzedaż grzejników marki Purmo w Polsce kształtuje się średnio na poziomie 600 tysięcy sztuk.
Fot. PurmoMimo szybko osiągniętej popularności w segmencie grzejników płytowych firma Purmo równocześnie zaproponowało inne rozwiązania grzewcze, na czele z ogrzewaniem podłogowym. Początkowo instalowane było wybiórczo np. na parterach czy w łazienkach, jednak z czasem stało się alternatywnym system grzewczym, wybieranym przez coraz większą liczbę klientów. W ciągu ostatnich pięciu lat Purmo podwoiło obroty w sprzedaży tzw. podłogówki. „Postawiliśmy sobie taki cel i osiągnęliśmy go. Za ten wynik odpowiadają i efektywność ogrzewania podłogowego, i oczekiwania co do standardów wykończenia wnętrz. Dominują duże przeszklenia, okna do podłogi, poszukiwane są zatem rozwiązania, które można przenieść ze ścian w podłogę” - mówi Andrzej Iżycki, wiceprezes ds. sprzedaży w Purmo Group Polska.
W ostatnich latach Purmo umacnia także swoją pozycję jako dostawca kompleksowych systemów grzewczych, w skład których wchodzą systemy rurowe, ogrzewanie płaszczyznowe, grzejniki (panelowe, łazienkowe, dekoracyjne, kanałowe) oraz mechanizmy sterujące. Filozofię firmy krótko i celnie oddaje hasło „comfort delivered” co oznacza, że rozwiązania Purmo łączą różne elementy w jednym celu - najefektywniejszego ogrzewania odpowiadającego potrzebom domu i jego mieszkańców.
Fot. Purmo
Należąca do międzynarodowego koncernu o fińskich korzeniach Purmo Group przez 30 lat sprzedała na rynku polskim rekordową liczbę 17 mln grzejników płytowych. Statystycznie oznacza to, że praktycznie w każdym domu w naszym kraju znajduje się co najmniej jeden grzejnik tej marki. Produkowane są one w Rybniku - największej fabryce koncernu, o mocy produkcyjnej na poziomie 2,7 mln grzejników rocznie, z której urządzenia trafiają do odbiorców na całym świecie. Gdy w latach 90. Purmo wprowadziło grzejniki płytowe na polski rynek, był to gigantyczny skok jakościowy na kilku poziomach - wydajności, wygody użytkowania, estetyki. Obecnie co roku sprzedaż grzejników marki Purmo w Polsce kształtuje się średnio na poziomie 600 tysięcy sztuk.
Fot. PurmoMimo szybko osiągniętej popularności w segmencie grzejników płytowych firma Purmo równocześnie zaproponowało inne rozwiązania grzewcze, na czele z ogrzewaniem podłogowym. Początkowo instalowane było wybiórczo np. na parterach czy w łazienkach, jednak z czasem stało się alternatywnym system grzewczym, wybieranym przez coraz większą liczbę klientów. W ciągu ostatnich pięciu lat Purmo podwoiło obroty w sprzedaży tzw. podłogówki. „Postawiliśmy sobie taki cel i osiągnęliśmy go. Za ten wynik odpowiadają i efektywność ogrzewania podłogowego, i oczekiwania co do standardów wykończenia wnętrz. Dominują duże przeszklenia, okna do podłogi, poszukiwane są zatem rozwiązania, które można przenieść ze ścian w podłogę” - mówi Andrzej Iżycki, wiceprezes ds. sprzedaży w Purmo Group Polska.
W ostatnich latach Purmo umacnia także swoją pozycję jako dostawca kompleksowych systemów grzewczych, w skład których wchodzą systemy rurowe, ogrzewanie płaszczyznowe, grzejniki (panelowe, łazienkowe, dekoracyjne, kanałowe) oraz mechanizmy sterujące. Filozofię firmy krótko i celnie oddaje hasło „comfort delivered” co oznacza, że rozwiązania Purmo łączą różne elementy w jednym celu - najefektywniejszego ogrzewania odpowiadającego potrzebom domu i jego mieszkańców.
Fot. Purmo
Zielone ciepło
Projektowanie systemów grzewczych w przypadku marki Purmo ma jeszcze jeden wymiar - ekologiczny. „Jako dostawca produktów zapewniających ciepło i chłód czujemy się odpowiedzialni za rozwiązania oszczędzające energię potrzebną zarówno do ogrzewania, jak i chłodzenia pomieszczeń, a zatem i za działania na rzecz zrównoważenia klimatu. Myślimy o dostarczaniu ciepła całościowo, ponieważ w ten sposób możemy uzyskać efekt synergii, a to oznacza, że ogrzewanie może być i bardziej wydajne, i oszczędniejsze” - podkreśla Andrzej Iżycki. W ramach systemów projektowanych przez Purmo poszczególne elementy współpracują ze sobą, a odpowiedni dobór zaworów, głowic termostatycznych i termostatów pozwala na szybką i spójną regulację temperatury, co optymalizuje jej zużycie. Już na etapie produkcji firma sięga po rozwiązania, które ograniczają negatywny wpływ na środowisko. Wszystkie grzejniki stalowe są trwałe i w stu procentach nadają się do recyklingu po użyciu. W przyszłości zaś firma zamierza wykorzystywać tzw. zieloną stal - wyprodukowaną z użyciem wodoru zamiast węgla i koksu. Taka stal już powstaje w Skandynawii. W swoich produktach Purmo stosuje ponadto mosiądz z recyklingu, o niskiej zawartości ołowiu.REKLAMA:
Zaczęło się od…
Purmo Group Ltd. od początku 2022 roku jest obecne na giełdzie. Nadal jednak ton nadaje koncernowi rodzina Rettig. Początek ich biznesu to fabryka tytoniu, która rozpoczęła działalność w latach 70. XVIII wieku, szybko zaangażowali się w przemysł okrętowy i produkcję żelaza, a także zostali właścicielami browarów. Jednak od połowy zeszłego wieku rozpoczęli działalność w branży grzewczej. Historia związana z naszą marką rozpoczyna się w miejscowości Purmo w Finlandii. W kolejnych latach koncern Rettig rozpoczyna masową produkcję grzejników panelowych w fabryce w Jakobstadt. Obecnie Purmo Group operuje na całym świecie w 26 krajach, łącznie zatrudnia ponad 3 tys. osób. W Polsce marka Purmo obecna jest od 1992 roku. Dwa lata później ruszyła fabryka grzejników panelowych w Rybniku produkując w pierwszym roku swojej działalności 124 tysiące grzejników. Obecnie w tej największym w Europie, najbardziej efektywnym, stale modernizowanym zakładzie produkcyjnym pracują cztery linie produkcyjne obsługiwane przez doświadczoną załogę oraz najnowocześniejsze roboty, a grzejniki z Rybnika wysyłane są na cały świat.REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Purmo