W rejonie budowy drugiej linii warszawskiego metra za zmianami komunikacyjnymi idą zmiany na rynku mieszkaniowym.
Trwająca budowa centralnego odcinka drugiej linii metra w dominujący sposób wpłynęła już na funkcjonowanie centralnych obszarów Warszawy. Inwestycje mieszkaniowe zlokalizowane w pobliżu nowych stacji kolejki podziemnej przyciągają klientów. W Śródmieściu jest już niewiele miejsca na nowe projekty.
Nowa nitka metra przechodzić będzie wzdłuż ulicy Świętokrzyskiej, przez Nowy Świat i Powiśle. Tu o nowe inwestycje mieszkaniowe jest trudno, bo na tym terenie brakuje działek do zabudowy. W pobliżu stacji metra Rondo ONZ i Świętokrzyska powstają dwa wysokościowce, w których oferowane są mieszkania luksusowe. Apartamenty można kupić w wieżowcu Złota 44 projektu Daniela Liebeskinda i budynku Cosmopolitan przy ulicy Twardej zaprojektowanym w biurze Helmuta Jahna.
Rozbudowa inwestycji mieszkaniowych trwa na Pradze Południe. W tej dzielnicy w okolicy drugiej linii metra mieszkania oferowane są w takich projektach jak: Chodakowska, Apartamenty Mińska, Prochowa, Międzyborska, czy Osiedle Gocławska. Nowymi osiedlami zaczynają obrastać także bardziej oddalone od centrum rejony miasta, gdzie będzie przebiegała dalsza część podziemnej kolejki, tj. Bemowo i Targówek.
Jak prognozują analitycy z portalu Rynekpierwotny.com, ceny mieszkań w największym stopniu wzrosną na Pradze. Wola nie należy dziś już bowiem do tanich stołecznych lokalizacji. - Na Pradze ceny mieszkań są obecnie relatywnie niskie. W tej dzielnicy, którą od Śródmieścia oddziela jedynie rzeka, nowy lokal można kupić o tysiąc złotych za metr kwadratowy taniej, niż wynosi średnia stawka dla całego miasta. W inwestycji Nowa Wileńska, którą realizujemy od roku w sercu Starej Pragi mamy w sprzedaży mieszkania w cenie już od 7050 zł/mkw. Im bardziej budowa drugiej linii metra postępuje w kierunku Pragi tym więcej do naszego biura sprzedaży trafia klientów. Perspektywa zamieszkania przy metrze (stacja Dworzec Wileński) przyciąga kupujących, podobnie jak osoby chcące nabyć nieruchomość przy Wileńskiej w celach inwestycyjnych – twierdzi Michał Wilczewski, pełnomocnik firmy Budrem.
W pobliżu drugiej linii metra, przy stacji Stadion Narodowy ciągu 10 lat firma Elektrim planuje przeprowadzić całkowitą metamorfozę Portu Praskiego, który stać się ma wizytówką stolicy. Nieopodal stacji metra powstanie City z czterema wysokościowcami, które ma być częścią biznesowo-usługową Portu. W Dokach, luksusowej części mieszkaniowej położonej w dawnych basenach portowych tuż nad wodą wyrosną apartamentowce z prywatnymi przystaniami. W dalej położonych budynkach wielorodzinnych będzie można kupić mieszkania klasy średniej. Po ukończeniu budowy projektu w mieście przybędzie aż 180 tys. mkw. powierzchni mieszkaniowej.
Metro ma duże znaczenie dla lokowania nowych inwestycji przez deweloperów. W wyszukiwarce Tabelaofert.pl można znaleźć obecnie na Bemowie ponad 930 oferty mieszkaniowe w 24 inwestycjach. Na Pradze Południe dostępnych jest ponad 910 mieszkań w 26 projektach deweloperskich.
Z kolei na Bielanach, gdzie jeszcze kilka lat temu prowadzone były tylko pojedyncze inwestycje, dziś według danych serwisu Tabelaofert.pl oferta obejmuje 780 mieszkań w 14 osiedlach. Mokotów, jako dzielnica najbardziej kojarzona dziś z metrem ma do zaoferowania aż 1 660 mieszkań w 46 projektach, a na Woli do kupienia jest ponad 1650 nowych lokali w 23 inwestycjach. Nie wszystkie oferowane przez deweloperów w tych dzielnicach mieszkania znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie metra, ale te dane pokazują, jak duży potencjał inwestycyjny niesie ono ze sobą.
Osiedlanie się blisko metra stało się modne. Sąsiedztwo stacji metra ma także ogromne znaczenie, kiedy dokonujemy inwestycyjnego zakupu nieruchomości. Przy wyborze mieszkania pod wynajem skomunikowanie miejsca, w którym jest położona nieruchomość z centrum miasta powinno być czynnikiem decydującym. Zasada jest prosta. Im lepsza lokalizacja pod względem komunikacyjnym, tym lepsza lokata kapitału. Dotyczy to także miejsc, które dopiero rozwijają się komunikacyjnie.
Nowa nitka metra przechodzić będzie wzdłuż ulicy Świętokrzyskiej, przez Nowy Świat i Powiśle. Tu o nowe inwestycje mieszkaniowe jest trudno, bo na tym terenie brakuje działek do zabudowy. W pobliżu stacji metra Rondo ONZ i Świętokrzyska powstają dwa wysokościowce, w których oferowane są mieszkania luksusowe. Apartamenty można kupić w wieżowcu Złota 44 projektu Daniela Liebeskinda i budynku Cosmopolitan przy ulicy Twardej zaprojektowanym w biurze Helmuta Jahna.
REKLAMA:
Rozbudowa inwestycji mieszkaniowych trwa na Pradze Południe. W tej dzielnicy w okolicy drugiej linii metra mieszkania oferowane są w takich projektach jak: Chodakowska, Apartamenty Mińska, Prochowa, Międzyborska, czy Osiedle Gocławska. Nowymi osiedlami zaczynają obrastać także bardziej oddalone od centrum rejony miasta, gdzie będzie przebiegała dalsza część podziemnej kolejki, tj. Bemowo i Targówek.
Najwięcej zyska Wola i Praga
Najbardziej na budowie metra zyska Wola i Praga. Na Woli w pobliżu budowanego odcinka metra przy ulicy Kolejowej powstaje duża inwestycja mieszkaniowa pod nazwą 19. Dzielnica. Niedaleko planowanej trasy nowej linii kolejki podziemnej można kupić nowy lokal także w takich projektach jak: Osiedle Sokołowska, Apartamenty Pańska, InCity, czy Oxygen.Jak prognozują analitycy z portalu Rynekpierwotny.com, ceny mieszkań w największym stopniu wzrosną na Pradze. Wola nie należy dziś już bowiem do tanich stołecznych lokalizacji. - Na Pradze ceny mieszkań są obecnie relatywnie niskie. W tej dzielnicy, którą od Śródmieścia oddziela jedynie rzeka, nowy lokal można kupić o tysiąc złotych za metr kwadratowy taniej, niż wynosi średnia stawka dla całego miasta. W inwestycji Nowa Wileńska, którą realizujemy od roku w sercu Starej Pragi mamy w sprzedaży mieszkania w cenie już od 7050 zł/mkw. Im bardziej budowa drugiej linii metra postępuje w kierunku Pragi tym więcej do naszego biura sprzedaży trafia klientów. Perspektywa zamieszkania przy metrze (stacja Dworzec Wileński) przyciąga kupujących, podobnie jak osoby chcące nabyć nieruchomość przy Wileńskiej w celach inwestycyjnych – twierdzi Michał Wilczewski, pełnomocnik firmy Budrem.
W pobliżu drugiej linii metra, przy stacji Stadion Narodowy ciągu 10 lat firma Elektrim planuje przeprowadzić całkowitą metamorfozę Portu Praskiego, który stać się ma wizytówką stolicy. Nieopodal stacji metra powstanie City z czterema wysokościowcami, które ma być częścią biznesowo-usługową Portu. W Dokach, luksusowej części mieszkaniowej położonej w dawnych basenach portowych tuż nad wodą wyrosną apartamentowce z prywatnymi przystaniami. W dalej położonych budynkach wielorodzinnych będzie można kupić mieszkania klasy średniej. Po ukończeniu budowy projektu w mieście przybędzie aż 180 tys. mkw. powierzchni mieszkaniowej.
Linia stołecznych inwestycji
Metro oznacza duże udogodnienie komunikacyjne, a tym samym poprawę jakości życia w dzielnicach, w których przebiega. Znaczenie Pragi Północ, Pragi Południe, Woli, Targówka, czy Bemowa dzięki budowie drugiej linii kolejki podziemnej niewątpliwie wzrośnie, tak jak wcześniej stało się to w przypadku Ursynowa i Bielan.Metro ma duże znaczenie dla lokowania nowych inwestycji przez deweloperów. W wyszukiwarce Tabelaofert.pl można znaleźć obecnie na Bemowie ponad 930 oferty mieszkaniowe w 24 inwestycjach. Na Pradze Południe dostępnych jest ponad 910 mieszkań w 26 projektach deweloperskich.
Z kolei na Bielanach, gdzie jeszcze kilka lat temu prowadzone były tylko pojedyncze inwestycje, dziś według danych serwisu Tabelaofert.pl oferta obejmuje 780 mieszkań w 14 osiedlach. Mokotów, jako dzielnica najbardziej kojarzona dziś z metrem ma do zaoferowania aż 1 660 mieszkań w 46 projektach, a na Woli do kupienia jest ponad 1650 nowych lokali w 23 inwestycjach. Nie wszystkie oferowane przez deweloperów w tych dzielnicach mieszkania znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie metra, ale te dane pokazują, jak duży potencjał inwestycyjny niesie ono ze sobą.
Osiedlanie się blisko metra stało się modne. Sąsiedztwo stacji metra ma także ogromne znaczenie, kiedy dokonujemy inwestycyjnego zakupu nieruchomości. Przy wyborze mieszkania pod wynajem skomunikowanie miejsca, w którym jest położona nieruchomość z centrum miasta powinno być czynnikiem decydującym. Zasada jest prosta. Im lepsza lokalizacja pod względem komunikacyjnym, tym lepsza lokata kapitału. Dotyczy to także miejsc, które dopiero rozwijają się komunikacyjnie.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Budrem