Producenci płytek ceramicznych muszą stawić czoła coraz aktywniejszym w Polsce dostawcom z Włoch i Hiszpanii, to na dodatek musieli pogodzić się z ogromnym spadkiem sprzedaży na Ukrainie.
2014 rok był trudny dla krajowych producentów płytek ceramicznych. Nie dość, że przyszło im stawić czoła coraz aktywniejszym w Polsce dostawcom z Włoch i Hiszpanii, to na dodatek musieli pogodzić się z ogromnym spadkiem sprzedaży na Ukrainie.
Jak wynika z najnowszego raportu Centrum Analiz Branżowych „Rynek płytek ceramicznych w Polsce edycja 2015”, jeszcze dwa lata temu Ukraina była zdecydowanie największym zagranicznym rynkiem zbytu dla eksporterów z Polski. W 2013 roku polskie firmy sprzedały tam 11,6 mln m² płytek ceramicznych, co stanowiło prawie 25% całkowitej wielkości eksportu z Polski. Co więcej, eksport na Ukrainę był wówczas dwukrotnie większy niż do drugich pod względem sprzedaży Niemiec.
Konflikt na wschodzie Ukrainy i idąca w ślad za tym recesja gospodarcza, skutecznie wyhamowały ekspansję polskich producentów płytek. W 2014 roku do naszych wschodnich sąsiadów sprzedano zaledwie 5,7 mln m² płytek ceramicznych, czyli o 51% mniej niż w 2013 roku.
Ukraina przestała być największym zagranicznym odbiorcą płytek ceramicznych z Polski. W 2014 roku więcej płytek polskie firmy wyeksportowały do Niemiec. Sprzedano tam 6,2 mln m² płytek, czyli o 8 procent więcej niż w 2013 roku. Co istotne, Niemcy były jedynym spośród wiodących rynków zbytu, gdzie w 2014 roku sprzedaż płytek z Polski była większa niż w roku poprzednim.
Główne kierunki eksportu płytek ceramicznych z Polski w latach 2013-2014 (w mln m²), Źródło: CAB
Jak wynika z najnowszego raportu Centrum Analiz Branżowych „Rynek płytek ceramicznych w Polsce edycja 2015”, jeszcze dwa lata temu Ukraina była zdecydowanie największym zagranicznym rynkiem zbytu dla eksporterów z Polski. W 2013 roku polskie firmy sprzedały tam 11,6 mln m² płytek ceramicznych, co stanowiło prawie 25% całkowitej wielkości eksportu z Polski. Co więcej, eksport na Ukrainę był wówczas dwukrotnie większy niż do drugich pod względem sprzedaży Niemiec.
REKLAMA:
Konflikt na wschodzie Ukrainy i idąca w ślad za tym recesja gospodarcza, skutecznie wyhamowały ekspansję polskich producentów płytek. W 2014 roku do naszych wschodnich sąsiadów sprzedano zaledwie 5,7 mln m² płytek ceramicznych, czyli o 51% mniej niż w 2013 roku.
Ukraina przestała być największym zagranicznym odbiorcą płytek ceramicznych z Polski. W 2014 roku więcej płytek polskie firmy wyeksportowały do Niemiec. Sprzedano tam 6,2 mln m² płytek, czyli o 8 procent więcej niż w 2013 roku. Co istotne, Niemcy były jedynym spośród wiodących rynków zbytu, gdzie w 2014 roku sprzedaż płytek z Polski była większa niż w roku poprzednim.
Główne kierunki eksportu płytek ceramicznych z Polski w latach 2013-2014 (w mln m²), Źródło: CAB
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: CAB