Ekspert firmy Polbruk przedstawia kilka cennych rad, które przydadzą się podczas projektowania podjazdu.
Fot. Polbruk
• Im większą przestrzeń mamy do dyspozycji, tym śmielej możemy eksperymentować z rozkładem podjazdu, a także, wyznaczając kontury nawierzchni, uwzględnić dodatkowe ciągi komunikacyjne: zatoczkę dla drugiego auta lub wygodne ścieżki prowadzące do domu, ogrodu czy składu z drewnem.
• Dla pojazdów cięższych zaleca się użycie kostki o grubości minimum 8 cm.
Fot. Polbruk
• Drobne kostki sprawdzają się na mniejszych przestrzeniach, wąskich podjazdach i łukach, gdzie eliminują konieczność zbędnych docinek, jak również w miejscach, w których występują różnice nachylenia (mniejsza kostka jest bardziej odporna na uszkodzenia).
• Duże płyty i kostki najlepiej wyglądają na większych obszarach, gdzie możemy sobie pozwolić na obszerne aranżacje.
Fot. Polbruk
• Dobierając kolory, szukajmy punktów wspólnych (dach, ogrodzenie). Najczęstszymi połączeniami kolorystycznymi są zestawienia: brązowy + żółty oraz szary + grafitowy, a wśród produktów stylizowanych hawaii (brązowo-pomarańczowy) + latte (biało-jasnopiaskowy), czyli wszelkie połączenia kontrastowe.
• Odważniejszym osobom można polecić nie tylko zabawę kolorami, ale również rozmiarami w obrębie tego samego koloru, ale różnych rodzajów kostek. Przykład: połączenie prostokątnej kostki Polbruk Granito latte z trapezami Carmino w tym samym lub kontrastowym kolorze.
Przy projektowaniu zwróćmy również uwagę na detale: kanały czy klapy rewizyjne, które można ukryć pod kostką brukową, tworząc estetyczną aranżację. Projekt najlepiej zamówić u profesjonalnego doradcy i z nim przedyskutować założenia oraz nasze oczekiwania. Wszyscy uznani producenci oferują usługę projektową.
1. Wymiary podjazdu
• Bez względu na model samochodu, który będziemy parkować, optymalna szerokość podjazdu wynosi 3 metry.• Im większą przestrzeń mamy do dyspozycji, tym śmielej możemy eksperymentować z rozkładem podjazdu, a także, wyznaczając kontury nawierzchni, uwzględnić dodatkowe ciągi komunikacyjne: zatoczkę dla drugiego auta lub wygodne ścieżki prowadzące do domu, ogrodu czy składu z drewnem.
2. Grubość kostki
• Na potrzeby pojazdów nieprzekraczających 3,5 t, wystarczy kostka brukowa o grubości 6 cm.• Dla pojazdów cięższych zaleca się użycie kostki o grubości minimum 8 cm.
REKLAMA:
Fot. Polbruk
3. Kształt kostki
Zarówno mała, jak i duża kostka będzie prezentować się na podjeździe bardzo ładnie. Tworząc projekt podjazdu, warto pamiętać jednak o kilku zasadach:• Drobne kostki sprawdzają się na mniejszych przestrzeniach, wąskich podjazdach i łukach, gdzie eliminują konieczność zbędnych docinek, jak również w miejscach, w których występują różnice nachylenia (mniejsza kostka jest bardziej odporna na uszkodzenia).
• Duże płyty i kostki najlepiej wyglądają na większych obszarach, gdzie możemy sobie pozwolić na obszerne aranżacje.
Fot. Polbruk
4. Styl aranżacji
• W zależności od upodobań, koloru elewacji oraz dachówek, możemy wybierać spośród produktów stylizowanych (np. charakterystyczna Polbruk Petra, melanże kolorystyczne) i nowoczesnych (wszelkiego rodzaju kostki płukane, płyty tarasowe).• Dobierając kolory, szukajmy punktów wspólnych (dach, ogrodzenie). Najczęstszymi połączeniami kolorystycznymi są zestawienia: brązowy + żółty oraz szary + grafitowy, a wśród produktów stylizowanych hawaii (brązowo-pomarańczowy) + latte (biało-jasnopiaskowy), czyli wszelkie połączenia kontrastowe.
• Odważniejszym osobom można polecić nie tylko zabawę kolorami, ale również rozmiarami w obrębie tego samego koloru, ale różnych rodzajów kostek. Przykład: połączenie prostokątnej kostki Polbruk Granito latte z trapezami Carmino w tym samym lub kontrastowym kolorze.
Przy projektowaniu zwróćmy również uwagę na detale: kanały czy klapy rewizyjne, które można ukryć pod kostką brukową, tworząc estetyczną aranżację. Projekt najlepiej zamówić u profesjonalnego doradcy i z nim przedyskutować założenia oraz nasze oczekiwania. Wszyscy uznani producenci oferują usługę projektową.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Polbruk