W ubiegłym roku ROCA osiągnęła rekordowe wyniki zarówno pod względem sprzedaży, jak i zysków. Ten międzynarodowy koncern z hiszpańskim rodowodem, którego kapitał rodzinny wynosi 100 %, zamknął rok 2015 sprzedażą na poziomie 1 717 milionów euro (o 4,3% wyższą w porównaniu do roku poprzedniego). Stanowi to drugi najwyższy wynik w historii firmy. Najlepszy wynik firma osiągnęła w 2007 roku (1 788 milinów), jeszcze przed kryzysem na rynku budowlanym.
Fot. RocaW 2017 roku ROCA obchodzić będzie stulecie swojego istnienia. Grupa będąca światowym liderem w sektorze kompleksowego wyposażenia łazienek będzie mogła świętować to ważne wydarzenie.
Drugi raz z rzędu wzrosła sprzedaż w Hiszpanii, co pozwoliło skompensować spadki w tzw. krajach BRIC (Brazylia, Rosja, Indie i Chiny) spowodowane deprecjacją reala w Brazylii (-15,8%) oraz rubla w Rosji (-25%), które utrzymywały grupę w okresie trwania hiszpańskiego kryzysu. Hiszpania posiada obecnie 15,7% udziału w przychodach grupy, 33% pochodzi z krajów BRIC, a pozostałe 51% z innych rynków. Nastąpił również wzrost rentowności, dając zysk operacyjny (EBIDTA) 228 milionów euro (13,3% przychodów ze sprzedaży), co stanowi wzrost o 3,2% w stosunku do roku 2014.
Przy wyniku EBITDA w kwocie 228 milionów, stanowiącym 13,3% przychodów ze sprzedaży, Grupa w zeszłym roku poczyniła inwestycje na kwotę 115 milionów euro, związane ze zwiększeniem zdolności produkcyjnych, w Malezji, Polsce, Czechach, Argentynie, jak również na rynku chińskim.
ROCA w tym roku rozpoczęła nowy etap wzrostu, dokonując międzynarodowych przejęć. Do tej pory nabyła zlokalizowaną w Turcji firmę produkującą baterie (NSK) oraz meksykańską firmę Santalia, produkującą ceramikę sanitarną.
Obecna w 170 krajach ROCA zatrudnia aktualnie 21 800 pracowników w 75 fabrykach na całym świecie. W Polsce Roca posiada dwie fabryki.
Drugi raz z rzędu wzrosła sprzedaż w Hiszpanii, co pozwoliło skompensować spadki w tzw. krajach BRIC (Brazylia, Rosja, Indie i Chiny) spowodowane deprecjacją reala w Brazylii (-15,8%) oraz rubla w Rosji (-25%), które utrzymywały grupę w okresie trwania hiszpańskiego kryzysu. Hiszpania posiada obecnie 15,7% udziału w przychodach grupy, 33% pochodzi z krajów BRIC, a pozostałe 51% z innych rynków. Nastąpił również wzrost rentowności, dając zysk operacyjny (EBIDTA) 228 milionów euro (13,3% przychodów ze sprzedaży), co stanowi wzrost o 3,2% w stosunku do roku 2014.
REKLAMA:
Przy wyniku EBITDA w kwocie 228 milionów, stanowiącym 13,3% przychodów ze sprzedaży, Grupa w zeszłym roku poczyniła inwestycje na kwotę 115 milionów euro, związane ze zwiększeniem zdolności produkcyjnych, w Malezji, Polsce, Czechach, Argentynie, jak również na rynku chińskim.
ROCA w tym roku rozpoczęła nowy etap wzrostu, dokonując międzynarodowych przejęć. Do tej pory nabyła zlokalizowaną w Turcji firmę produkującą baterie (NSK) oraz meksykańską firmę Santalia, produkującą ceramikę sanitarną.
Obecna w 170 krajach ROCA zatrudnia aktualnie 21 800 pracowników w 75 fabrykach na całym świecie. W Polsce Roca posiada dwie fabryki.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Roca