Nowatorskie rozwiązania w ciągu drogi ekspresowej S7 na odc. węzeł Rybitwy – węzeł Igołomska (docelowo robocza nazwa węzłów zostanie zmieniona na: węzeł Kraków Przewóz – węzeł Kraków Nowa Huta). Najdłuższy most przez Wisłę w Małopolsce. Wartość inwestycji: 530 mln PLN brutto.
Fot. StrabagFot. Strabag
Kraków, 29.06.2017 r. Budowa nowego odcinka wschodniej obwodnicy Krakowa pomiędzy węzłami Rybitwy i Igołomska dobiegła końca. Była to jedna z priorytetowych inwestycji drogowych w Polsce, zrealizowana przez firmy z grupy STRABAG: STRABAG Sp. z. o.o. i STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o. o. Projekt trwał 3 lata i kosztował ok. 530 mln zł brutto.
W tym czasie powstała dwujezdniowa droga ekspresowa o długości 4,5 km wraz z dwoma węzłami drogowymi i całą infrastrukturą drogową. Łącznie przebudowano i wybudowano 18,6 km jezdni i dróg dojazdowych, obiekty inżynierskie, linię tramwajową wraz z siecią trakcji oraz branżowe sieci podziemne. W ramach kontraktu powstał również nowoczesny most łączący Podgórze z Nową Hutą. - Krakowski most na Wiśle to obecnie największy i najbardziej okazały obiekt inżynierski w Krakowie, to także najtrudniejszy element drogi S7 na realizowanym odcinku. To również projekt innowacyjny – nasi inżynierowie zastosowali szereg nowatorskich rozwiązań technicznych zarówno w zakresie konstrukcji nośnej jak i nawierzchni – zaznacza Alfred Watzl, członek zarządu STRABAG Sp. z o.o.
Przemawiając podczas oddania krakowskiego odcinka S7 do ruchu Wojciech Trojanowski, członek zarządu STRABAG Sp. z o.o. podsumował: - Odcinek S7 w Krakowie wraz z mostem na Wiśle to niewątpliwie kluczowy dla miasta, regionu ale też Polski szlak komunikacyjny, łączący porty Trójmiasta z Warszawą i południem kraju. W ciągu 30 lat naszej obecności w Polsce, poprzez takie projekty jak ten w Krakowie zmieniamy oblicze polskiej infrastruktury i stale poszukujemy innowacyjnych rozwiązań, które mogą być stosowane na szeroką skalę w budownictwie drogowym. Dzisiejsza uroczystość to szczególny powód do dumy - w zeszłym tygodniu oddaliśmy do ruchu odcinek S7 Napierki - Nidzica i do końca roku oddamy dwa kolejne odcinki S7, a także inne drogi ekspresowe w kraju.
W zakresie konstrukcji nawierzchni STRABAG zastosował nowe rozwiązania technologiczne. Dolna warstwa wykonana została według innowacyjnej technologii, zastosowanej pierwszy raz w Polsce na 11-kilometrowym odcinku drogi ekspresowej S8 Opacz – Paszków. Natomiast górna warstwa nawierzchni asfaltowej została wykonana z asfaltu z dodatkiem gumy. Dzięki temu trwałość projektowanej nawierzchni uległa wydłużeniu prawie o połowę, bez wzrostu kosztów po stronie Inwestora.
W ramach projektu powstały dwa 11-przęsłowe mosty o konstrukcji belkowej i ustroju podwieszanym wantowym z 4 pylonami (po dwa na każde przęsło) o wysokości 63 m. Do wykonania największego i najbardziej okazałego mostu w Małopolsce zużyto około 7.400 ton stali zbrojeniowej i około 39.300 metrów sześciennych betonu. Nowy most przez Wisłę skróci podróżnym czas przejazdu, poprawi bezpieczeństwo i odciąży miejskie ulice.
Trasą Nowohucką przejadą kierowcy z Warszawy na południe kraju, z ominięciem centrum Krakowa. Obwodnica nie tylko zmniejszy ruch tranzytowy z ulic Nowej Huty i Bieżanowa, ale także poprawi jakość życia w tej części miasta i przyczyni się do ograniczenia negatywnego oddziaływania ruchu na środowisko.
Fakty:- GENERALNY WYKONAWCA: STRABAG Sp. z o. o., STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o.
Kraków, 29.06.2017 r. Budowa nowego odcinka wschodniej obwodnicy Krakowa pomiędzy węzłami Rybitwy i Igołomska dobiegła końca. Była to jedna z priorytetowych inwestycji drogowych w Polsce, zrealizowana przez firmy z grupy STRABAG: STRABAG Sp. z. o.o. i STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o. o. Projekt trwał 3 lata i kosztował ok. 530 mln zł brutto.
W tym czasie powstała dwujezdniowa droga ekspresowa o długości 4,5 km wraz z dwoma węzłami drogowymi i całą infrastrukturą drogową. Łącznie przebudowano i wybudowano 18,6 km jezdni i dróg dojazdowych, obiekty inżynierskie, linię tramwajową wraz z siecią trakcji oraz branżowe sieci podziemne. W ramach kontraktu powstał również nowoczesny most łączący Podgórze z Nową Hutą. - Krakowski most na Wiśle to obecnie największy i najbardziej okazały obiekt inżynierski w Krakowie, to także najtrudniejszy element drogi S7 na realizowanym odcinku. To również projekt innowacyjny – nasi inżynierowie zastosowali szereg nowatorskich rozwiązań technicznych zarówno w zakresie konstrukcji nośnej jak i nawierzchni – zaznacza Alfred Watzl, członek zarządu STRABAG Sp. z o.o.
REKLAMA:
Przemawiając podczas oddania krakowskiego odcinka S7 do ruchu Wojciech Trojanowski, członek zarządu STRABAG Sp. z o.o. podsumował: - Odcinek S7 w Krakowie wraz z mostem na Wiśle to niewątpliwie kluczowy dla miasta, regionu ale też Polski szlak komunikacyjny, łączący porty Trójmiasta z Warszawą i południem kraju. W ciągu 30 lat naszej obecności w Polsce, poprzez takie projekty jak ten w Krakowie zmieniamy oblicze polskiej infrastruktury i stale poszukujemy innowacyjnych rozwiązań, które mogą być stosowane na szeroką skalę w budownictwie drogowym. Dzisiejsza uroczystość to szczególny powód do dumy - w zeszłym tygodniu oddaliśmy do ruchu odcinek S7 Napierki - Nidzica i do końca roku oddamy dwa kolejne odcinki S7, a także inne drogi ekspresowe w kraju.
W zakresie konstrukcji nawierzchni STRABAG zastosował nowe rozwiązania technologiczne. Dolna warstwa wykonana została według innowacyjnej technologii, zastosowanej pierwszy raz w Polsce na 11-kilometrowym odcinku drogi ekspresowej S8 Opacz – Paszków. Natomiast górna warstwa nawierzchni asfaltowej została wykonana z asfaltu z dodatkiem gumy. Dzięki temu trwałość projektowanej nawierzchni uległa wydłużeniu prawie o połowę, bez wzrostu kosztów po stronie Inwestora.
W ramach projektu powstały dwa 11-przęsłowe mosty o konstrukcji belkowej i ustroju podwieszanym wantowym z 4 pylonami (po dwa na każde przęsło) o wysokości 63 m. Do wykonania największego i najbardziej okazałego mostu w Małopolsce zużyto około 7.400 ton stali zbrojeniowej i około 39.300 metrów sześciennych betonu. Nowy most przez Wisłę skróci podróżnym czas przejazdu, poprawi bezpieczeństwo i odciąży miejskie ulice.
Trasą Nowohucką przejadą kierowcy z Warszawy na południe kraju, z ominięciem centrum Krakowa. Obwodnica nie tylko zmniejszy ruch tranzytowy z ulic Nowej Huty i Bieżanowa, ale także poprawi jakość życia w tej części miasta i przyczyni się do ograniczenia negatywnego oddziaływania ruchu na środowisko.
Fakty:- GENERALNY WYKONAWCA: STRABAG Sp. z o. o., STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o.
- WARTOŚĆ INWESTYCJI: 530 mln zł brutto
- TERMIN REALIZACJI: 7/14 - 6/17
- ZAMAWIAJĄCY: GDDKiA w Krakowie
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Strabag