Stworzenie na nowo wnętrz w zabytkowym budynku z bogatą historią nie jest łatwym zadaniem, zwłaszcza, gdy nie chodzi o odtworzenie konkretnego stylu, tylko zaprojektowanie pomieszczeń stylizowanych, łączących w sobie klimat pałacowy z elementami nowoczesnego designu.

Okazały budynek, znajdujący się u zbiegu ulicy Odzieżowej z Aleją Wyzwolenia, powstał w latach 20-tych XX wieku. Był wówczas własnością niemieckiej sieci domów towarowych Karstadt. Początkowo mieściła się w nim fabryka męskiej odzieży. Później, w latach 30-tych, znajdowały się tu także: farbiarnia Otta Badera, drogeria Wildego, fryzjer Gabriel, sklep z cygarami Bülow, a także firma handlująca masłem. Po zakończeniu II wojny światowej, w obiekcie rozpoczęła się historia słynnych Zakładów Przemysłu Odzieżowego Dana. Nazwa przedsiębiorstwa pochodziła od zdrobnienia imienia ówczesnej dyrektorki zakładów, Domiceli Mazurkiewicz. Dzięki niej Dana stała się doskonale prosperującą fabryką, która w latach swojej świetności zatrudniała ponad 3,5 tys. osób. W ubraniach szytych w Danie chodziły miliony kobiet, w tym również gwiazdy takie jak Irena Santor, Irena Dziedzic, czy członkinie popularnego wówczas zespołu Filipinki. W latach 90-tych zakład przeszedł prywatyzację i kilka przekształceń, które ostatecznie doprowadziły ją do upadku.
REKLAMA:
Nowe życie zabytku

Z wysokiej półki

I tak na przykład podłogowe płytki ceramiczne do wnętrz muszą być antypoślizgowe, łatwe w utrzymaniu czystości, a także wyróżniać się szczególną trwałością. Do tego, w przypadku stylizowanego miejsca, powinny również spełniać wysokie wymogi estetyczne. Zarówno w łazienkach hotelowych, publicznych, jak i na klatkach schodowych wykorzystane zostały płytki marki Opoczno, które charakteryzują się ponadczasowym designem. W części łazienek hotelowych położono płytki z linii Black&White, która otrzymała tytuł „Perła Ceramiki”. Jak wskazuje sama ich nazwa, to płytki w klasycznej kolorystyce czerni i bieli, dostępne w formatach kwadratowym i prostokątnym, a także, uzupełniające je dekory o sześciu różnych wzorach. W innych zastosowano od dawna dostępną na rynku i cieszącą się dużym uznaniem architektów, serię Amarante.

Jest nam ogromnie miło, że produkty marki Opoczno stały się częścią tego niezwykle wymagającego projektu. To dla nas ogromna satysfakcja widzieć jak nasze kolekcje wpisują się we wnętrza o tak wysokich walorach estetycznych. Wierzymy, że te produkty przez długie lata będą dobrze służyć gościom hotelowym i pracownikom obiektu. - powiedziała Wioletta Marat, National Key Account Manager marki Opoczno.
Luksus w cenie
Wnętrza czterogwiazdkowego Hotelu Dana zaprojektowane zostały z największą dbałością o każdy szczegół – tak, aby goście czuli się w nim naprawdę komfortowo. Przy planowaniu wygodnych wnętrz, istotna jest nie tylko ergonomia. Równie ważne są nasze skojarzenia, odczuwanie wartości i luksusu. Ważna jest także możliwość utożsamiania się z pięknem, z którym się stykamy. Jako architekt wnętrz uważam, że obcowanie z takimi wartościami stanowi o poszanowaniu naszej osoby. - dodała Aleksandra Abramczyk.Nowe wnętrza Hotelu Dana dumnie podkreślają historyczną wartość budynku. Pod specjalnie podświetlanymi sufitami, jako wykończenie zdobnych tapet, pojawiły się sztukaterie. We wnętrzach – liczne, fazowane lustra, kryształowe żyrandole, a także połyskujące materiały i szlachetne tkaniny, takie jak żakard, wełna czy aksamit. Dostojności dodają miejscu meble z frontami o wysokim połysku, a także inne, gładkie i lśniące elementy, takie jak blaty czy fragmenty kolumn. Całość utrzymana jest w intensywnej i szlachetnej kolorystyce złota, czerni, czerwieni i purpury.
Historia zabytkowego budynku nie musi determinować stylu jego nowych wnętrz, jest z nim jednak nierozerwalnie związana. Dlatego planując na nowo pomieszczenia obiektu z bogatą przeszłością, warto się z nią zapoznać, a także, choćby w drobnych elementach, do niej nawiązać. Dzięki temu zachowana zostanie spójność wnętrz z fasadą budynku, a także niepowtarzalny klimat miejsca z jego unikalną historią.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Opoczno