Otwarcie sklepu w nowej lokalizacji zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem. Trudno jest bowiem przewidzieć, czy dana inwestycja będzie cieszyła się wystarczającą liczbą klientów, a tym samym, czy wygeneruje zakładane zyski. Chcąc zminimalizować ryzyko, związane z otwarciem sklepu w nowym miejscu, warto pomyśleć o uruchomieniu sklepu testowego.
W ubiegłym roku obserwowaliśmy upadłości m.in. dwóch firm z sektora handlowego: Alma Market S.A. oraz MarcPol S.A. Jak wynika z raportu Coface pt.: „Upadłości i restrukturyzacje w Polsce w 2016 roku” upadłość ogłosiło wtedy 50 firm handlu detalicznego. Dane te nie obrazują jednak skali całego problemu, ponieważ niewypłacalność firm dotyczy znacznie większej liczby przedsiębiorstw. Tylko nieliczne z nich mają bowiem zdolność upadłościową. Zdecydowana większość znika po prostu z rynku. Dotyczy to przede wszystkim średnich i małych firm, których strategia jest na ogół wynikiem intuicyjnych działań. Rozwiązaniem pozwalającym uniknąć nietrafionych inwestycji jest m.in. przetestowanie potencjału lokalnego rynku.
Modułowe obiekty handlowe to nie tylko bezpieczne rozwiązanie, ale przede wszystkim szansa na pewny biznes. Właściciele sklepów testowych nie muszą od razu podejmować decyzji biznesowych dotyczących funkcjonowania na danym rynku oraz dalszych kierunków ekspansji. Mogą to zrobić dopiero po okresie pilotażowym na podstawie wyników sprzedażowych danej inwestycji. Dzięki temu podjęte decyzje będą świadome i przemyślane, a co najważniejsze ograniczające ryzyko do minimum.
– W tej kwestii pomocne może okazać się kontenerowe budownictwo modułowe. Pozwala ono na dowolne rekonfigurowanie postawionego już budynku na każdym etapie użytkowania. W zależności od zmieniających się potrzeb technologia modułowa umożliwia też przeniesienie realizacji w dowolne miejsce lub całkowitą zmianę zastosowania wykorzystywanych modułów – wyjaśnia Jakub Łazowy Dyrektor Handlowy Touax.
Coraz więcej firm z sektora handlowego decyzje biznesowe dotyczące nowych inwestycji opiera na analizie danych sprzedażowych pozyskanych w rzeczywistych placówkach. W tym celu powstają sklepy pilotażowe, które funkcjonując w ściśle określonym czasie, dostarczają danych do prognoz rozwoju przyszłego biznesu. Przykładem takiej inwestycji są placówki jednej z sieci handlowych w Polsce prowadzącej działalność w branży kosmetycznej, które korzystają z tego sposobu testowania nowych rynków.
Ekspert w dziedzinie kontenerowego budownictwa modułowego dla biznesu, firma Touax, ma duże doświadczenie w realizacji tego rodzaju inwestycji na terenie całej Polski. Jak podkreśla Jakub Łazowy, każdy z takich obiektów handlowych składa się co najmniej z kilkunastu modułów, co przekłada się na powierzchnię sięgającą nawet kilkuset metrów kwadratowych. Po próbnym okresie funkcjonowania – czterech miesięcy – właściciel testowej placówki podejmuje decyzję o budowie sklepu docelowego lub przeniesienia testowego budynku w inne miejsce.
Dlaczego tak się dzieje? Zdarza się, że w niektórych lokalizacjach inwestycje przynoszą oczekiwane obroty jedynie sezonowo. Dotyczy to głównie kurortów wypoczynkowych. W takich przypadkach również najlepiej sprawdza się technologia modułowa. Dla wielu firm działających np. w lato – restauracji, barów, sklepików istotne jest to, aby budynki były łatwe w transporcie oraz aranżacji.
Co istotne, koszt realizacji inwestycji sklepu testowego jest jednorazowy, a wchodzące w jego skład kontenery, mogą być wykorzystane w różnych lokalizacjach i konfiguracjach. Czas realizacji zamówienia trwa zaledwie kilka tygodni.
– Staramy się, aby nasza oferta dawała szeroki wachlarz możliwości, a tym samym była dopasowana do indywidualnych potrzeb jak największej liczby firm z różnych branż – tłumaczy Dyrektor Handlowy Touax.
Jak podsumowuje Jakub Łazowy, budownictwo modułowe to rozwiązanie wielokrotnego użytku, wspierającego ekologię. Możliwy jest tutaj nie tylko zakup kontenerów, ale również wynajem czy leasing. Stosowanie jednej z tych trzy ostatnich metod finansowania inwestycji, możemy wpisać w strategię społecznej odpowiedzialności biznesu przedsiębiorstwa.
Modułowe obiekty handlowe to nie tylko bezpieczne rozwiązanie, ale przede wszystkim szansa na pewny biznes. Właściciele sklepów testowych nie muszą od razu podejmować decyzji biznesowych dotyczących funkcjonowania na danym rynku oraz dalszych kierunków ekspansji. Mogą to zrobić dopiero po okresie pilotażowym na podstawie wyników sprzedażowych danej inwestycji. Dzięki temu podjęte decyzje będą świadome i przemyślane, a co najważniejsze ograniczające ryzyko do minimum.
REKLAMA:
– W tej kwestii pomocne może okazać się kontenerowe budownictwo modułowe. Pozwala ono na dowolne rekonfigurowanie postawionego już budynku na każdym etapie użytkowania. W zależności od zmieniających się potrzeb technologia modułowa umożliwia też przeniesienie realizacji w dowolne miejsce lub całkowitą zmianę zastosowania wykorzystywanych modułów – wyjaśnia Jakub Łazowy Dyrektor Handlowy Touax.
Coraz więcej firm z sektora handlowego decyzje biznesowe dotyczące nowych inwestycji opiera na analizie danych sprzedażowych pozyskanych w rzeczywistych placówkach. W tym celu powstają sklepy pilotażowe, które funkcjonując w ściśle określonym czasie, dostarczają danych do prognoz rozwoju przyszłego biznesu. Przykładem takiej inwestycji są placówki jednej z sieci handlowych w Polsce prowadzącej działalność w branży kosmetycznej, które korzystają z tego sposobu testowania nowych rynków.
Ekspert w dziedzinie kontenerowego budownictwa modułowego dla biznesu, firma Touax, ma duże doświadczenie w realizacji tego rodzaju inwestycji na terenie całej Polski. Jak podkreśla Jakub Łazowy, każdy z takich obiektów handlowych składa się co najmniej z kilkunastu modułów, co przekłada się na powierzchnię sięgającą nawet kilkuset metrów kwadratowych. Po próbnym okresie funkcjonowania – czterech miesięcy – właściciel testowej placówki podejmuje decyzję o budowie sklepu docelowego lub przeniesienia testowego budynku w inne miejsce.
Dlaczego tak się dzieje? Zdarza się, że w niektórych lokalizacjach inwestycje przynoszą oczekiwane obroty jedynie sezonowo. Dotyczy to głównie kurortów wypoczynkowych. W takich przypadkach również najlepiej sprawdza się technologia modułowa. Dla wielu firm działających np. w lato – restauracji, barów, sklepików istotne jest to, aby budynki były łatwe w transporcie oraz aranżacji.
Co istotne, koszt realizacji inwestycji sklepu testowego jest jednorazowy, a wchodzące w jego skład kontenery, mogą być wykorzystane w różnych lokalizacjach i konfiguracjach. Czas realizacji zamówienia trwa zaledwie kilka tygodni.
– Staramy się, aby nasza oferta dawała szeroki wachlarz możliwości, a tym samym była dopasowana do indywidualnych potrzeb jak największej liczby firm z różnych branż – tłumaczy Dyrektor Handlowy Touax.
Jak podsumowuje Jakub Łazowy, budownictwo modułowe to rozwiązanie wielokrotnego użytku, wspierającego ekologię. Możliwy jest tutaj nie tylko zakup kontenerów, ale również wynajem czy leasing. Stosowanie jednej z tych trzy ostatnich metod finansowania inwestycji, możemy wpisać w strategię społecznej odpowiedzialności biznesu przedsiębiorstwa.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Touax