W sytuacji gdy aż 59,9% dekarzy rekomenduje konkretną markę w 90-100% przypadków, warto przeanalizować, co wpływa na ich przywiązanie do marki. Połowa fachowców deklaruje, że zawsze poleca określonego producenta (10 na 10 przypadków). Świadczy to o dużym zaangażowaniu wykonawców w proces decyzyjny inwestorów. Co zrobić by dekarz stał się ambasadorem marki?


Analizując wpływ producentów na wybory dekarzy nie można pominąć możliwości, jakie stwarza Internet i punkty sprzedaży. Badania ASM dowodzą, że największa grupa dekarzy (29,8%) szuka informacji o pokryciach dachowych na stronach www producentów a 21,3% fachowców zwraca się bezpośrednio do producenta. Sprzedawcy i doradcy w sklepach zajmują drugie miejsce w rankingu źródeł informacji o pokryciach dachowych. Warto też wziąć pod uwagę aktywność na forach internetowych, 15,3% dekarzy zagląda na nie szukając informacji.

Więcej informacji o rynku dachów w raporcie „Rynek pokryć dachowych w Polsce 2019” można znaleźć w przygotowanym przez ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku.
REKLAMA:
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku