Moc, lekkość i innowacyjna technologia! Pilarka STIHL MS 500i to rewolucyjne urządzenie, które jako pierwsze na świecie zostało wyposażone w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Rozruch jeszcze nigdy nie był tak łatwy, a cięcie drewna równie szybkie i precyzyjne.
Fot. STIHLFot. STIHL
Technologia STIHL Injection odpowiada za potężną moc pilarki, ale również sprawia, że łańcuch przyspiesza od 0 do 100 km/h w jedyne 0,25 sekundy! Rewolucyjne urządzenie wyróżnia się także niespotykanym dotychczas, wyjątkowo korzystnym stosunkiem ciężaru do mocy. Dzięki nowoczesnejmi lekkiej konstrukcji STIHL MS 500i wynosi on tylko 1,24 kg/kW. Takiego wyniku w seryjnie produkowanych pilarkach nikt jeszcze nie osiągnął.
- Podczas profesjonalnego pozyskiwania drewna wielkoformatowego potężną maszynę łatwo prowadzi się w rzazie. Doskonałe przyspieszenie i małe siły żyroskopowe sprawiają, że MS 500i nadaje się doskonale nie tylko do ścinki i przycinania na długość, ale także do okrzesywania. Elektronicznie sterowane dozowanie paliwa zapewnia optymalną moc silnika i doskonałe właściwości rozruchowe niezależnie od wysokości nad poziomem morza i temperatury otoczenia. Brak dźwigni rozrusznika zapewnia dodatkowo łatwy rozruch w dowolnych warunkach pracy – opowiada Jacek Henschke, ekspert firmy STIHL.
Fot. STIHLFot. STIHL
- Nowa konstrukcja sprzyja energooszczędnej i ergonomicznej pracy. Wyróżnia ją lekka pokrywa koła napędowego, kompaktowy silnik, koło zamachowe o niższej wysokości i lżejszy wał korbowy dostosowany do niewielkiego ciężaru koła zamachowego. Wszystko to znacznie zwiększa komfort pracy – podsumowuje Jacek Henschke.
* Waga jednostki silnikowej; ** Bez paliwa, z prowadnicą STIHL Rollomatic ES Light 50 cm i pilą łańcuchową STIHL 3/8“ Rapid Super.
Technologia STIHL Injection odpowiada za potężną moc pilarki, ale również sprawia, że łańcuch przyspiesza od 0 do 100 km/h w jedyne 0,25 sekundy! Rewolucyjne urządzenie wyróżnia się także niespotykanym dotychczas, wyjątkowo korzystnym stosunkiem ciężaru do mocy. Dzięki nowoczesnejmi lekkiej konstrukcji STIHL MS 500i wynosi on tylko 1,24 kg/kW. Takiego wyniku w seryjnie produkowanych pilarkach nikt jeszcze nie osiągnął.
- Podczas profesjonalnego pozyskiwania drewna wielkoformatowego potężną maszynę łatwo prowadzi się w rzazie. Doskonałe przyspieszenie i małe siły żyroskopowe sprawiają, że MS 500i nadaje się doskonale nie tylko do ścinki i przycinania na długość, ale także do okrzesywania. Elektronicznie sterowane dozowanie paliwa zapewnia optymalną moc silnika i doskonałe właściwości rozruchowe niezależnie od wysokości nad poziomem morza i temperatury otoczenia. Brak dźwigni rozrusznika zapewnia dodatkowo łatwy rozruch w dowolnych warunkach pracy – opowiada Jacek Henschke, ekspert firmy STIHL.
Fot. STIHLFot. STIHL
Wydajność i optymalizacja
Oprócz zintegrowanego z przyciskiem „stop” czujnika temperatury otoczenia, MS 500i posiada również czujnik ciśnienia i temperatury wewnętrznej. Podczas rozruchu odpowiada on za pomiar ciśnienia atmosferycznego, a podczas pracy, przy każdym obrocie wału korbowego, za pomiar temperatury panującej w korpusie silnika. Czujniki rejestrują te wartości w czasie rzeczywistym, dzięki czemu system na bieżąco dostosowuje się do warunków pracy już od pierwszego skoku tłoka w silniku. W efekcie paliwo jest dozowane w sposób optymalny, zapewniając doskonałą, elastyczną reakcję silnika na dodanie gazu podczas pracy. Ten system zapewnia komfortowe i wydajne użytkowanie, jednocześnie zużywając jedynie tyle paliwa, ile jest niezbędne. Sprawia również, że pilarka dostosowuje się do rytmu pracy, a także warunków atmosferycznych czy nawet wysokości, na jakiej prowadzone są prace.Lekkość połączona z ergonomią
Dzięki nowoczesnej, lekkiej i perfekcyjnie dopracowanej konstrukcji STIHL MS 500i - ze swoją pojemnością skokową 79,2 cm3 - jest najlżejszą pilarką łańcuchową w swojej klasie. Mniejsza wysokość konstrukcyjna i redukcja ciężaru to kwestie, które zostały uwzględnione przy tworzeniu nowego koła zamachowego. Lepsza charakterystyka wychylania, którą udało się uzyskać dzięki mniejszym siłom odśrodkowym, w znacznym stopniu ułatwia okrzesywanie.- Nowa konstrukcja sprzyja energooszczędnej i ergonomicznej pracy. Wyróżnia ją lekka pokrywa koła napędowego, kompaktowy silnik, koło zamachowe o niższej wysokości i lżejszy wał korbowy dostosowany do niewielkiego ciężaru koła zamachowego. Wszystko to znacznie zwiększa komfort pracy – podsumowuje Jacek Henschke.
REKLAMA:
Co to jest technologia STIHL Injection
Czujniki mierzą ciśnienie atmosferyczne, temperaturę wewnętrzną i zewnętrzną oraz przekazują informacje do sterownika. Ten z kolei może na podstawie ustalonych wartości optymalnie określić ilość paliwa i czas zapłonu. W rezultacie dozowanie paliwa jest realizowane poprzez odpowiednie otwarcie i zamknięcie zaworu.Dane techniczne:
* Waga jednostki silnikowej; ** Bez paliwa, z prowadnicą STIHL Rollomatic ES Light 50 cm i pilą łańcuchową STIHL 3/8“ Rapid Super.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: STIHL