Sprzedaż inwestycji mieszkaniowych – jak zwiększyć efektywność?

Podziel się:
Każdy deweloper, bez względu na to, gdzie buduje, musi dotrzeć ze swoją ofertą do potencjalnych nabywców. Jak to zrobić? Gotowej recepty na sukces nie ma, ale połączenie różnych kanałów dystrybucji materiałów reklamowych oraz monitorowanie efektywności działań pozwala optymalnie wykorzystać budżet przeznaczony na promocję.

Strona internetowa, ale z wizualizacją

Działania marketingowe online koncentrują się na przygotowaniu strony, na której będzie można zaprezentować inwestycję. Jednak suchy opis to dziś zdecydowanie za mało. Podstawą jest odpowiedź na potrzeby potencjalnego klienta. Inwestycję należy zaprezentować w taki sposób, aby uwypuklić jej atuty. Deweloper, który nastawia się na sprzedaż mieszkań rodzinom, powinien:
- podkreślić, że okolica jest bezpieczna – atutem inwestycji będzie np. to, że osiedle jest ogrodzone i na jego terenie funkcjonuje monitoring,
- wskazać odległość do placówek oświatowych – dla rodziców kluczowy będzie dostęp do przedszkoli i bogata oferta edukacyjna,
- zaznaczyć, że osiedle znajduje się blisko terenów zielonych czy rekreacyjnych – to dodatkowa korzyść dla kupującego.

Aby przykuć uwagę klientów, konieczne jest zamieszczenie atrakcyjnych zdjęć, w tym wizualizacji. To właśnie te ostatnie rozbudzają wyobraźnię. Wirtualny spacer po budynku, okolicy i mieszkaniu zachęca do kontaktu i uzyskania dodatkowych informacji o inwestycji.
REKLAMA:

Jeśli chcesz sprzedać nieruchomość szybko i sprawnie warto skorzystać z usług pośredników nieruchomości – zdecydowana większość z nich korzysta z programów wspierających proces obsługi klienta a jednym z najpopularniejszych jest System CRM ESTI.

Działania w mediach społecznościowych

W czasie swojej działalności na rynku deweloperzy realizują wiele inwestycji. Nie każda cieszy się takim samym zainteresowaniem. Przykładowo inwestycje premium skierowane są do konkretnego segmentu klientów. Aby zwiększyć efektywność sprzedaży mieszkań wchodzących w skład poszczególnych osiedli, deweloper powinien być aktywny w mediach społecznościowych. W jakim celu?

Dzięki działaniom podejmowanym w mediach społecznościowych inwestor może dać się poznać klientom i w ten sposób budować rozpoznawalność marki. To także sposób, aby dotrzeć do osób, które mieszkania poszukiwać będą w najbliższej przyszłości, np. za rok czy 2 lata. Rozpoznawalność przekłada się na zaufanie. Jeżeli firma deweloperska ma bogate portfolio i prezentuje swoje realizacje, rośnie jej wiarygodność.

Współpraca z serwisami ogłoszeniowymi

Dziś pierwszym kanałem, który klienci wykorzystują do poszukiwania informacji o inwestycjach deweloperskich, jest internet. Pozycjonowanie strony internetowej stworzonej dla konkretnej inwestycji jest żmudne – wymaga środków, czasu i umiejętności (np. tworzenia treści atrakcyjnych dla wyszukiwarek). Mimo że strona internetowa jest niezbędna, to informacje o nowych mieszkaniach można dystrybuować również za pośrednictwem portali ogłoszeniowych.

Potencjał portali ogłoszeniowych jest ogromny – najbardziej rozpoznawalne serwisy mogą liczyć użytkowników w milionach. Dla dewelopera to sposób na szybkie dotarcie do klientów poszukujących nieruchomości w danym mieście. Dodatkowym plusem takich działań marketingowych jest ich cena – koszty są nieporównywalnie niższe od np. wykonania projektu i drukowania tysięcy ulotek.

Rynekpierwotny.pl
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: RynekPierwotny.pl
#wiadomości #prawo #nieruchomości #rynek_pierwotny

Więcej tematów: