Rok 2025 to rok wyjątkowy dla Aluplast w Polsce, przede wszystkim ze względu na jubileusz 30-lecia działalności firmy w Polsce. To również „nowe otwarcie”, jakim jest wejście w zupełnie nowy segment - produkcję systemów aluminiowych.
Tworzymy ramy do efektywnego i skutecznego działania
Ostatnie lata to dla Aluplast niezwykle intensywny okres, który tworzy solidne fundamenty do dalszego rozwoju. Z jednej strony budowa nowego zakładu produkcyjnego w podpoznańskich Nagradowicach to zwiększenie potencjału produkcyjnego, ale również poprawa efektywności i jeszcze większa elastyczność działania. Z drugiej strony sukces we wdrożeniu nowej platformy systemowej NEO, która powinna być filarem rozwoju palety produktowej Aluplast w najbliższych latach.
W chwili obecnej dysponujemy jednym z najnowocześniejszych w Europie zakładów produkcji profili PVC. Aktualnie cała produkcja oraz okleinowanie profili odbywają się już w nowym zakładzie. Dzięki temu w dotychczasowym zakładzie w Poznaniu mogliśmy rozpocząć inwestycje w przygotowanie infrastruktury pod produkcję systemów profili aluminiowych, których sprzedaż rozpoczniemy w tym roku – komentuje Marcin Szewczuk, Marketing Manager w firmie Aluplast. Ostatnie lata to niezwykle intensywny proces inwestycyjny, a poziom inwestycji w ostatnich trzech latach przekroczył 250 milionów PLN.
Od 24 lat na pozycji lidera w produkcji systemów okiennych z PVC w Polsce
Jak potwierdza ubiegłoroczna analiza przedstawiona przez Centrum Analiz Branżowych Aluplast umocnił się na pozycji lidera rynku, osiągając w 2023 roku udział rynkowy na poziomie 29 %. A co jest warte podkreślenia jeszcze w roku 2021 ten udział wynosił 24,5% i w latach 2021-2023 zwiększył się o 4,5 punktu procentowego.
W przygotowanym przez Ministerstwo Finansów zestawieniu największych firm i podatników podatku CIT firma Aluplast uzyskując w 2023 roku przychody na poziomie ponad 1,1 miliarda PLN Aluplast została sklasyfikowana na 793 pozycji. Jednak biorąc pod uwagę wysokość wpłaconego do budżetu podatku dochodowego w wysokości 29,5 milina PLN awansowała na 282 miejsce.
Aluplast wśród największych producentów materiałów budowlanych w Polsce
9 kwietnia 2025 r. w Fabryce Norblina w Warszawie miesięcznik „Builder” wręczył wyróżnienia w prestiżowym Rankingu Gwiazdy Buildera 2025. Inicjatywa, organizowana wspólnie przez redakcję miesięcznika Builder Polska ”, PwC Polska oraz Dun & Bradstreet, uhonorowała wyróżniające się przedsiębiorstwa budowlane, które osiągnęły najwyższe pozycje w kluczowych kategoriach. Aluplast otrzymał wyróżnienie Gwiazdy Buildera 2025 w kategorii "NAJWIĘKSZE PRZYCHODY W GRUPIE PRODUKTOWEJ - SYSTEMY PVC", jako jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się firm w sektorze budowlanym.
W tegorocznej edycji, laureaci zostali wyłonieni na podstawie analizy sześciu edycji rankingu w ramach projektu „Build the Future”, uwzględniających dane finansowe za lata 2019-2023, opublikowane w Krajowym Rejestrze Sądowym. Kryteria oceny obejmowały m.in. przychody ze sprzedaży, sumę aktywów oraz zysk netto, co potwierdzało stabilność i dynamikę rozwoju nagradzanych firm. W tegorocznej 6. edycji rankingu przedstawiono 100 największych producentów materiałów budowlanych w Polsce na podstawie danych finansowych za rok 2023. Aluplast z przychodami na poziomie ponad 1,1 miliarda PLN został sklasyfikowany na 29 pozycji.
Aluplast w gronie „Diamentów Forbesa 2025”
Z dumą informujemy, że w dniu 14 kwietnia podczas uroczystej Gali firma Aluplast została wyróżniona, w kategorii firm dużych z przychodem ze sprzedaży powyżej 250 mln PLN, tytułem „Diament Forbesa 2025” – prestiżowym odznaczeniem przyznawanym najdynamiczniej rozwijającym się i zwiększającym swoją wartość firmom w Polsce.
Ranking „Diamenty Forbesa” opracowywany jest przez redakcję miesięcznika Forbes we współpracy z Dun & Bradstreet. Uwzględnia firmy, które w ostatnich trzech latach (2019–2023) osiągały średni wzrost wartości na poziomie minimum 20% rocznie oraz terminowo składały sprawozdania finansowe do Krajowego Rejestru Sądowego. Analitycy Dun & Bradstreet Poland wycenili przedsiębiorstwa, stosując znaną i cenioną metodę szwajcarską, łączącą metodę majątkową i dochodową. O wartości przedsiębiorstw świadczy szereg czynników, m.in. know – how, majątek, kapitał intelektualny i inne. Swoją przewagę konkurencyjną i sukces w biznesie firmy zawdzięczają także swojemu dobremu wizerunkowi o niezachwianej wiarygodności płatniczej.
Otrzymane wyróżnienia są dla nas bardzo cennym, obiektywnym potwierdzeniem skuteczności działań, które realizujemy. W tym miejscu chciałbym jednak przede wszystkim podziękować naszym partnerom handlowym, bez których zaufania i zaangażowania osiąganie takich wyników i otrzymywanie wyróżnień nie byłoby możliwe. My z naszej strony inwestując w potencjał produkcyjny i rozwój nowych systemów chcemy tworzyć ramy do efektywnego i skutecznego działania naszych partnerów – podkreśla Marcin Szewczuk.