Z dniem 1 stycznia 2026 roku Vit Zukal obejmie stanowisko Regional Sales Manager w firmie Knauf Ceiling Solutions, przejmując odpowiedzialność za zarządzanie rynkami w Polsce, na Słowacji i Węgrzech. Nowy lider wnosi do organizacji prawie 20-letnie doświadczenie w branży sufitów podwieszanych, a jego celem jest dalsze wzmacnianie pozycji firmy jako innowacyjnego dostawcy kompleksowych rozwiązań dla budownictwa.

Objęcie nowej funkcji przez Vita Zukala wiąże się z ważną zmianą personalną – Maciej Sobolewski, dotychczasowy szef sprzedaży na Polskę, zakończył swoją imponującą, trwającą 31,5 roku karierę, przechodząc na zasłużoną emeryturę. Jego wieloletnie zaangażowanie i wkład w rozwój pozycji firmy na polskim rynku stanowią fundament wielu obecnych sukcesów Knauf Ceiling Solutions.
W swojej nowej roli Vit Zukal będzie odpowiadać za rozwój strategiczny, realizację celów sprzedażowych oraz zarządzanie zespołami sprzedażowymi i technicznymi w regionie. - Moim celem jest zwiększenie efektywności procesów sprzedażowych, rozwój zespołu oraz dalsze wzmacnianie pozycji rynkowej naszej firmy poprzez dostarczanie najwyższej klasy wsparcia technicznego i doradczego – mówi Zukal.
Vit Zukal zdobywał doświadczenie m.in. w Armstrong World Industries, gdzie od 2006 roku piastował różne funkcje, od przedstawiciela technicznego po Country Sales Managera na Czechy, Słowację i Węgry. Po przejęciu przez Knauf Ceiling Solutions, kierował zespołami sprzedażowymi w Słowacji i na Węgrzech.
Z wykształcenia jest ekonomistą – ukończył Business Management and Finance na Nottingham Trent University oraz Corporate Management and Economics na Brno University of Technology. Jego specjalizacją jest rozwój biznesu oraz przywództwo w środowisku międzynarodowym.
Nowy lider stawia na zrównoważony rozwój, współpracę i innowacyjność, zwracając szczególną uwagę na rosnące potrzeby rynku w zakresie akustyki, estetyki i komfortu użytkownika. Polska pozostaje jednym z kluczowych rynków w strukturze CEE i EMEA. Firma planuje dalsze wzmacnianie swojej pozycji w takich segmentach jak edukacja, opieka zdrowotna, transport, biura, handel detaliczny oraz obiekty rekreacyjne i hotelowe.