System Schüco AutomotiveFinish pozwala upodobnić profile wykonane z PVC do stolarki aluminiowej
Fot. SchücoAnodowanie i lakierowanie, to dwa sposoby na wykańczanie okien aluminiowych. W wyniku anodowania powstaje na powierzchni aluminium twarda powłoka tlenkowa. Zwiększa ona odporność na uszkodzenia mechaniczne i korozję. Rozróżnia się anodowanie miękkie, gdzie grubość powłoki tlenkowej wynosi 5 -20 mikrometrów i anodowanie twarde, o grubości powłoki tlenkowej 20 -120 mikrometrów (grubość zależy od rodzaju stopu aluminium).
Drugi sposób to lakierowanie proszkowe. Polega na nakładaniu na metal farby w postaci proszku metoda natryskową. Po wygrzaniu jej w odpowiedniej temperaturze trzyma się podłoża. W tym przypadku stosuje się lakiery, najczęściej poliestrowe. Lakierowanie jest o tyle lepsze od anodowania, że pokryta powierzchnia jest odporniejsza na zarysowania. Większa jest też paleta barw do wyboru.
Folia Schüco AutomotiveFinish, rys. SchücoFolie wykończeniowe Schüco AutomotiveFinish to sposób na upodobnienie PVC do aluminium. Profile pokrywa się najpierw folią nośną, a następnie warstwą lakieru bazowego przygotowanego z zastosowaniem odpowiednich pigmentów. Kolejna warstwa to lakier UV, który zwiększa nasycenie koloru i nadaje mu metaliczny połysk.
W technologii Schüco dostępnych jest dziewięć odcieni, w tym barwy szarości o minimalistycznym wyglądzie surowego aluminium, czerwieni, brązu czy zieleni. Daje to możliwość tworzenia kompozycji kolorystycznych o spójnym charakterze.
Folia nośna jest:
- trójwarstwowa. Oznacza to, że powierzchnie stolarki są niemal tak samo odporne na zewnętrzne warunki atmosferyczne jak aluminium;
- odporna na promieniowanie UV;
- wykazuje wysoką odporność na kwaśne deszcze i stosowane żrących preparatów chemicznych i rozpuszczalników;
- zachowuje metaliczny połysk nawet przy częstym myciu;
- folia o ciemnym odcieniu nie absorbuje ciepła. Dzięki temu skrzydła okienne o dużych gabarytach ulegają zdecydowanie mniejszemu nagrzewaniu i odkształcaniu pod wpływem wysokich temperatur.
Drugi sposób to lakierowanie proszkowe. Polega na nakładaniu na metal farby w postaci proszku metoda natryskową. Po wygrzaniu jej w odpowiedniej temperaturze trzyma się podłoża. W tym przypadku stosuje się lakiery, najczęściej poliestrowe. Lakierowanie jest o tyle lepsze od anodowania, że pokryta powierzchnia jest odporniejsza na zarysowania. Większa jest też paleta barw do wyboru.
REKLAMA:
Folia Schüco AutomotiveFinish, rys. SchücoFolie wykończeniowe Schüco AutomotiveFinish to sposób na upodobnienie PVC do aluminium. Profile pokrywa się najpierw folią nośną, a następnie warstwą lakieru bazowego przygotowanego z zastosowaniem odpowiednich pigmentów. Kolejna warstwa to lakier UV, który zwiększa nasycenie koloru i nadaje mu metaliczny połysk.
W technologii Schüco dostępnych jest dziewięć odcieni, w tym barwy szarości o minimalistycznym wyglądzie surowego aluminium, czerwieni, brązu czy zieleni. Daje to możliwość tworzenia kompozycji kolorystycznych o spójnym charakterze.
Folia nośna jest:
- trójwarstwowa. Oznacza to, że powierzchnie stolarki są niemal tak samo odporne na zewnętrzne warunki atmosferyczne jak aluminium;
- odporna na promieniowanie UV;
- wykazuje wysoką odporność na kwaśne deszcze i stosowane żrących preparatów chemicznych i rozpuszczalników;
- zachowuje metaliczny połysk nawet przy częstym myciu;
- folia o ciemnym odcieniu nie absorbuje ciepła. Dzięki temu skrzydła okienne o dużych gabarytach ulegają zdecydowanie mniejszemu nagrzewaniu i odkształcaniu pod wpływem wysokich temperatur.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Schüco