Po trzech kwartałach 2015 roku Grupa FERRO wypracowała 221,2 mln zł przychodów wobec 208,05 mln uzyskanych w analogicznym okresie 2014 r., co stanowi wzrost o 6,3%. Grupa odnotowała niewielki spadek wartości EBITDA o 8,2%, osiągając po trzech kwartałach 2015 r. 29,3 mln zł, wobec 31,9 mln osiągniętych rok wcześniej.
Trzeci kwartał marka odnotowuje satysfakcjonujące wyniki finansowe, które odzwierciedlają stabilną pozycję Grupy na rynku krajowym i rynkach eksportowych. Cieszy nas wysoka dynamika wzrostu przychodów oraz wzrost sprzedaży w Rumunii o 40,5% r/r - mówi Aneta Raczek, Prezes Zarządu.
Na wysokość marż i zysku netto miały znaczący wpływ fluktuacje na rynku walutowym, a zwłaszcza utrzymujący się wysoki kurs dolara amerykańskiego – mówi Artur Depta, Wiceprezes Zarządu, odpowiedzialny w FERRO za finanse. Warto zaznaczyć, że Grupa wypracowała w trzech kwartałach 2015 r. dodatnie przepływy pieniężne z działalności operacyjnej netto na poziomie 16 351,3 tys. zł - dodaje Artur Depta.
Potwierdzeniem mocnej pozycji Grupy w obszarze Państw Europy Środkowo-Wschodniej są aktualne dane segmentowe w przekroju geograficznym i produktowym, które kształtują się następująco: rynek polski – 43,2%, rynek czeski – 28,2%, rumuński – 13,1% i słowacki – 8,4% sprzedaży. W ujęciu produktowym największy udział w przychodach nadal mają baterie i akcesoria łazienkowe (56%) oraz zawory (35%).
Na wysokość marż i zysku netto miały znaczący wpływ fluktuacje na rynku walutowym, a zwłaszcza utrzymujący się wysoki kurs dolara amerykańskiego – mówi Artur Depta, Wiceprezes Zarządu, odpowiedzialny w FERRO za finanse. Warto zaznaczyć, że Grupa wypracowała w trzech kwartałach 2015 r. dodatnie przepływy pieniężne z działalności operacyjnej netto na poziomie 16 351,3 tys. zł - dodaje Artur Depta.
REKLAMA:
Potwierdzeniem mocnej pozycji Grupy w obszarze Państw Europy Środkowo-Wschodniej są aktualne dane segmentowe w przekroju geograficznym i produktowym, które kształtują się następująco: rynek polski – 43,2%, rynek czeski – 28,2%, rumuński – 13,1% i słowacki – 8,4% sprzedaży. W ujęciu produktowym największy udział w przychodach nadal mają baterie i akcesoria łazienkowe (56%) oraz zawory (35%).
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Ferro