FAKRO od wielu lat angażuje się w działania edukacyjne, mające na celu podnoszenie kwalifikacji zawodowych młodzieży. Obok silnego zaangażowania się w kształcenie przyszłych dekarzy, FAKRO wraz z przedstawicielami branży, podejmuje działania mające na celu wprowadzenie nowego zawodu – montera stolarki budowlanej.
Fot. Fakro
Z inicjatywy FAKRO w kilku szkołach zawodowych, m.in. w Białymstoku, Elblągu, Poznaniu czy Bobowej koło Nowego Sącza zostały utworzone klasy dekarskie.
Dzięki szkoleniom realizowanym przez FAKRO wzrósł poziom nauczania oraz zwiększyło się zainteresowanie uczniów zawodem dekarz.
Współpraca ze szkołami zawodowymi oraz uczelniami technicznymi koordynowana jest przez Pawła Kołbona, kierownika Działu Szkoleń Produktowych FAKRO, który w minionym roku został medalistą Komisji Edukacji Narodowej.
Firma FAKRO wraz z partnerami zrzeszonymi w Związku Polskie Okna i Drzwi, podążając za zmianami i trendami na rynku stolarki prowadzi obecnie działania zmierzające do wprowadzenia nowego zawodu – montera stolarki budowlanej.
Na rynku brakuje dobrze wyszkolonych monterów stolarki. Firmy budowlane montują okna, ale robią to często przy okazji, nie specjalizując się w tym rzemiośle. Ponadto coraz częściej i więcej okien włączonych jest w system inteligentnego domu, czyli są zintegrowane z automatyką i systemami zabezpieczenia mienia. Trzeba wykazać się szeroką wiedzą i precyzją montażu oraz stosować systemowe rozwiązania, aby okno było szczelnie, trwałe i stanowiło pewny element nowoczesnego domu. I tutaj pojawia się problem.
Na zlecenie Związku Polskie Okna i Drzwi przeprowadzono badania na grupie osób, które w ostatnim czasie kupowały i montowały okna pionowe. Zaledwie ¼ z nich skorzystała z ciepłego montażu, czyli rozwiązania gwarantującego szczelność i trwałość okna na długie lata. Powód takich decyzji? – Brak szczegółowej wiedzy oraz wykwalifikowanych monterów stolarki.
Niezbędne jest promowanie zawodu montera stolarki budowlanej. Dlatego też w celu przybliżenia jego zalet realizowane są kampanie informacyjne, pierwszym ich elementem jest „Dobry Montaż” – ogólnopolska kampania edukacyjna, którą FAKRO objęło swoim patronatem. Do akcji promocyjnej przyłączyli się producenci okien, drzwi i bram w Polsce.
Przedstawiciele branży chcą uczestniczyć w tworzeniu programu, uczestniczą w kształceniu praktycznym, wprowadzając własne warsztaty, kształcą młodzież i nauczycieli. Jeżeli my jako branża nie przygotujemy ludzi do wykonywania zawodu montera stolarki budowlanej, sprzedaż nowoczesnych produktów w stolarce zarówno w kraju jak i za granicą będzie wręcz niemożliwa – mówi Janusz Komurkiewicz, członek zarządu FAKRO.
Z inicjatywy FAKRO w kilku szkołach zawodowych, m.in. w Białymstoku, Elblągu, Poznaniu czy Bobowej koło Nowego Sącza zostały utworzone klasy dekarskie.
Dzięki szkoleniom realizowanym przez FAKRO wzrósł poziom nauczania oraz zwiększyło się zainteresowanie uczniów zawodem dekarz.
Współpraca ze szkołami zawodowymi oraz uczelniami technicznymi koordynowana jest przez Pawła Kołbona, kierownika Działu Szkoleń Produktowych FAKRO, który w minionym roku został medalistą Komisji Edukacji Narodowej.
Firma FAKRO wraz z partnerami zrzeszonymi w Związku Polskie Okna i Drzwi, podążając za zmianami i trendami na rynku stolarki prowadzi obecnie działania zmierzające do wprowadzenia nowego zawodu – montera stolarki budowlanej.
Na rynku brakuje dobrze wyszkolonych monterów stolarki. Firmy budowlane montują okna, ale robią to często przy okazji, nie specjalizując się w tym rzemiośle. Ponadto coraz częściej i więcej okien włączonych jest w system inteligentnego domu, czyli są zintegrowane z automatyką i systemami zabezpieczenia mienia. Trzeba wykazać się szeroką wiedzą i precyzją montażu oraz stosować systemowe rozwiązania, aby okno było szczelnie, trwałe i stanowiło pewny element nowoczesnego domu. I tutaj pojawia się problem.
Na zlecenie Związku Polskie Okna i Drzwi przeprowadzono badania na grupie osób, które w ostatnim czasie kupowały i montowały okna pionowe. Zaledwie ¼ z nich skorzystała z ciepłego montażu, czyli rozwiązania gwarantującego szczelność i trwałość okna na długie lata. Powód takich decyzji? – Brak szczegółowej wiedzy oraz wykwalifikowanych monterów stolarki.
REKLAMA:
Niezbędne jest promowanie zawodu montera stolarki budowlanej. Dlatego też w celu przybliżenia jego zalet realizowane są kampanie informacyjne, pierwszym ich elementem jest „Dobry Montaż” – ogólnopolska kampania edukacyjna, którą FAKRO objęło swoim patronatem. Do akcji promocyjnej przyłączyli się producenci okien, drzwi i bram w Polsce.
Przedstawiciele branży chcą uczestniczyć w tworzeniu programu, uczestniczą w kształceniu praktycznym, wprowadzając własne warsztaty, kształcą młodzież i nauczycieli. Jeżeli my jako branża nie przygotujemy ludzi do wykonywania zawodu montera stolarki budowlanej, sprzedaż nowoczesnych produktów w stolarce zarówno w kraju jak i za granicą będzie wręcz niemożliwa – mówi Janusz Komurkiewicz, członek zarządu FAKRO.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Fakro