Każdy pojazd wielkogabarytowy wymaga obsługi – zarówno bieżącej w trakcie załadunku oraz rozładunku, jak i doraźnej, w postaci okresowych przeglądów, drobnych napraw czy mycia. Ponieważ większość wymienionych zadań, z racji na duże rozmiary samochodów, wykonywana jest nad podłożem, warto dokładnie przemyśleć ich organizację i postawić na odpowiednie konstrukcje. Oto cztery rozwiązania, które zagwarantują obsługującym komfort i bezpieczeństwo.
Fot. Krause
Fot. Krause
Fot. Krause
Obsługa niewielkich aut dostawczych wydaje się mniej kłopotliwa niż ogromnych TIRów. Nawet jeśli tak jest, nie zwalnia to kierowców ani ich pracodawców przed obowiązkiem zapewnienia bezpiecznych warunków pracy na każdym jej etapie.
Schody aluminiowe w bieżącej obsłudze
Ilość przewożonych każdego dnia ładunków jest ogromna. Ich transport odbywa się zarówno TIRami należącymi do dużych przedsiębiorstw logistycznych, jak mniejszymi pojazdami dostawczymi niewielkich firm produkcyjnych lub kurierskich, które w ten sposób dostarczają towar swoim klientom oraz odbiorcom. Kierowcy muszą więc wyjmować każdego dnia kilkanaście albo kilkadziesiąt przesyłek. Jak zrobić to bezpiecznie i komfortowo? – W ich przypadku świetnie sprawdzą się niewysokie, lekkie schodki aluminiowe (opcjonalnie z niewielkim pomostem), których wysokość możemy dopasować dokładnie do wymiarów samochodu oraz wymagań kierowcy. Opracowujemy prosty ale skuteczny system mocowania, by w trakcie użytkowania zapewniał bezpieczeństwo. W miarę możliwości szukamy także odpowiedniego miejsca na przechowywanie konstrukcji, np. na wewnętrznej stronie drzwi, by zawsze była pod ręką – tłumaczy Marek Banach, ekspert firmy KRAUSE, specjalizującej się w dostarczaniu rozwiązań do pracy na wysokości m.in. dla branży transportowej.Fot. Krause
Większa wysokość, mobilne rozwiązania
Niewielkie firmy produkcyjne oraz magazyny, w których załadunek nie odbywa za pomocą automatycznych systemów, docenią rozwiązanie, jakim są schody jezdne z platformą. To niezwykle poręczne konstrukcje, których wysokość zapewnia bezpieczny dostęp do części załadowczej pojazdu. Nie trzeba ich składać czy montować, zatem kierowcy nie tracą cennego czasu na przygotowanie ich do wykorzystania. - Razem z klientem, w oparciu o normę DIN EN ISO 14122, opracowujemy konstrukcję, która w jak najlepszym stopniu ma spełnić jego wymagania. Decydujemy o wysokości, ilości stopni oraz materiale, z którego będzie wykonana. Standardowo oferujemy trzy warianty szerokości stopni (600, 800 i 1000 mm), których głębokość wynosi 225 mm przy kącie nachylenia 45° oraz 175 mm przy 60°. Do tego platforma o standardowe głębokości 700 mm, która zagwarantuje swobodę ruchów, oraz poręcze zabezpieczające z listwą na poziomie kolan. Możliwe są jednak także inne wymiary, jeśli klient sobie tego życzy. Co ważne, konstrukcję wyposażamy w 4 zwrotne rolki jezdne o Ø=160, dzięki którym jej przemieszczanie jest niezwykle proste – mówi Marek Banach.Fot. Krause
Konstrukcje z rusztowań nie tylko na budowie
Choć rusztowania najczęściej kojarzą się nam z branżą budowlaną to chętnie wykorzystywane są przez pracowników obsługujących samochody dostawcze. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że oferują naprawdę dużą powierzchnię roboczą (często na więcej niż jednym poziomie), która podczas wszelkiego rodzaju przeglądów kontrolnych lub w trakcie wykonywania drobnych napraw, zapewni komfortowe miejsce pracy i to nie tylko jednemu fachowcowi. Ponadto, jak na urządzenie oferujące tak wygodne warunki pracy, zajmuje wyjątkowo mało miejsca – oczywiście po demontażu. Budowa opiera się na konstrukcji modułowej, gdzie podstawowymi elementami są aluminiowe ramy oraz podesty, które z powodzeniem możemy składować jedne na drugich, wykorzystując niewielką przestrzeń magazynową. Sam montaż rusztowania jest także prosty i odbywa się bez konieczności użycia dodatkowych specjalistycznych narzędzi.Aluminiowe konstrukcje dla specjalnych wymagań
Jednak wielkogabarytowe pojazdy służą nie tylko w celach transportowych. Niezwykłą popularność w ostatnich latach zyskały w branży gastronomicznej, w której vany czy furgony masowo przerabiane są na food trucki, będące doskonałą alternatywą dla stacjonarnych restauracji. Duże auto dostawcze świetnie sprawdzi się także jako mobilna ekspozycja, prezentująca ofertę produktową firmy podczas imprezy zwanej road show. Jednym z etapów dobrze przeprowadzonej metamorfozy takich aut jest zapewnienie odwiedzającym wygodnego i bezpiecznego dostępu do środka pojazdu, który zazwyczaj zagwarantowany jest przez schody z platformą. – Z uwagi na to, że food trucki oraz samochody ekspozycyjne przemieszczają się niezwykle często, zaproponowana konstrukcja w zakresie dostępu, musi łatwo się składać i pozwalać na szybki ponowny montaż. Co więcej, jej budowa musi być tak opracowana, by w trakcie podróży można ją było bez problemu składować i bezpiecznie przewozić wewnątrz pojazdu. A ponieważ miejsce parkowania może często zaskoczyć – dobrze, by schody były wyposażone w regulowane stopy pozwalające na zniwelowanie różnic w podłożu – podpowiada ekspert firmy KRAUSE.REKLAMA:
Obsługa niewielkich aut dostawczych wydaje się mniej kłopotliwa niż ogromnych TIRów. Nawet jeśli tak jest, nie zwalnia to kierowców ani ich pracodawców przed obowiązkiem zapewnienia bezpiecznych warunków pracy na każdym jej etapie.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Krause