Od 15 maja 2020 r. kierowcy mogą już korzystać z drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna w ciągu drogi ekspresowej S61. Koszt dobudowy 6,6 km odcinka drugiej jezdni tej drogi wyniósł 75 mln zł. Dzięki temu kierowcy mają do dyspozycji 8 km odcinek bezpiecznej i komfortowej drogi ekspresowej, stanowiącej element międzynarodowej trasy Via Baltica.
Fot. mi.gov.pl- Za nami kilka kilometrów obwodnicy Szczuczyna. Przed nami dziesiątki kilometrów szlaku Via Baltica i tysiące kilometrów autostrad i dróg ekspresowych w całej Polsce. Łączymy odcinki dróg w spójną sieć komunikacyjną. Szlak Via Baltica już za 3 lata połączy centralną Polskę z granicą polsko-litewską – powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.
Droga ekspresowa S61 jest głównym fragmentem międzynarodowego korytarza transportowego Via Baltica, łączącego kraje nadbałtyckie z Polską i zachodnią Europą. Obwodnica Szczuczyna to trzeci oddany do ruchu odcinek tej trasy - po fragmencie obwodnicy Augustowa o długości 12,7 km (oddana do ruchu w 2014 r.) i obwodnicy Suwałk o długości 12,8 km (oddany do ruchu w 2019 r.). W II połowie przyszłego roku połączy się z budowanym obecnie odcinkiem S61 Stawiski – Szczuczyn (18 km) oraz kolejnym fragmentem S61 węzeł Kolno – Stawiski (16,4 km). W 2022 r. zaplanowano oddanie do ruchu odcinka S61 Szczuczyn – Ełk Południe.
Odcinek S61 od Szczuczyna, wraz z obwodnicą, do granicy państwa otrzymał unijne dofinansowanie w ramach projektu Łącząc Europę (CEF). Na realizację tej trasy Komisja Europejska przyznała dofinansowanie w wysokości ok. 414 mln euro.
W ramach inwestycji wybudowano ponadto urządzenia z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery energochłonne i osłony przeciwolśnieniowe) oraz ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt oraz wygrodzenia).
Droga ekspresowa S61 jest głównym fragmentem międzynarodowego korytarza transportowego Via Baltica, łączącego kraje nadbałtyckie z Polską i zachodnią Europą. Obwodnica Szczuczyna to trzeci oddany do ruchu odcinek tej trasy - po fragmencie obwodnicy Augustowa o długości 12,7 km (oddana do ruchu w 2014 r.) i obwodnicy Suwałk o długości 12,8 km (oddany do ruchu w 2019 r.). W II połowie przyszłego roku połączy się z budowanym obecnie odcinkiem S61 Stawiski – Szczuczyn (18 km) oraz kolejnym fragmentem S61 węzeł Kolno – Stawiski (16,4 km). W 2022 r. zaplanowano oddanie do ruchu odcinka S61 Szczuczyn – Ełk Południe.
REKLAMA:
Odcinek S61 od Szczuczyna, wraz z obwodnicą, do granicy państwa otrzymał unijne dofinansowanie w ramach projektu Łącząc Europę (CEF). Na realizację tej trasy Komisja Europejska przyznała dofinansowanie w wysokości ok. 414 mln euro.
Różne nawierzchnie dwóch jezdni S61
Nawierzchnia drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna o długości 6,6 km została wykonana z betonu cementowego (z wyjątkiem obiektów, gdzie nawierzchnia jest asfaltowa) i przystosowana do najcięższego ruchu (115 kN/oś). Cała obwodnica ma 8 kilometrów i standard dwujezdniowej drogi ekspresowej, po dwa pasy ruchu w każdą stronę, z pasami awaryjnymi i pasem rozdziału. Kierowcy podróżujący tą trasą mogą korzystać z węzła Szczuczyn, który powstał w pierwszym etapie budowy obwodnicy, oddanego do ruchu w 2015 r.W ramach inwestycji wybudowano ponadto urządzenia z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery energochłonne i osłony przeciwolśnieniowe) oraz ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt oraz wygrodzenia).
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: mi.gov.pl