Moduły BIPV wyprodukowane przez ML System pozytywnie przeszły badania odporności ogniowej w zespoleniu z szybą ogniochronną w świetliku o konstrukcji aluminiowej. Test przeprowadzono w akredytowanym instytucie badawczym.
- Do testu dostarczyliśmy ognioodporne zestawy szybowe wyposażone w fotowoltaikę, tj. przezierne zespolenia z zastosowaniem powłok kwantowych oraz zespolenia z ogniwami krzemowymi. Uzyskanie klasy odporności ogniowej otwiera przed naszym produktem możliwość jego zainstalowania w świetlikach ognioodpornych o klasie REI30, co stanowi istotne uzupełnienie oferty w zakresie stosowania naszych produktów w budownictwie – komentuje Dawid Cycoń, prezes ML System.
Badanie przeprowadzono zgodnie z normą PN-EN 13501 w akredytowanym instytucie badawczym. Zespolenia spełniły wszystkie wymagania dla klasy EI30, czyli wykazały zdolność do powstrzymania ognia przed przedostaniem się przez przegrodę w czasie minimum 30 minut. Moduły fotowoltaiczne o dedykowanej architekturze testowano w zespoleniach o parametrze Ug=0,4 W/(m2K) oraz Ug=0,5 W/(m2K).
Moduły i zespolenia zaprojektowano tak, by umożliwić prowadzenie niezbędnego okablowania w przestrzeniach międzyszybowych, nie utrudniając jednocześnie odprowadzenia wody systemowymi kanałami.
- Nasi eksperci z działu Badań i Rozwoju zaprojektowali właściwą budowę szyb zespolonych wraz z niezbędnym okablowaniem oraz uczestniczyli w samym badaniu, by na bieżąco analizować zachowanie się modułów i zespoleń w ekstremalnie wysokich temperaturach – podsumowuje Dawid Cycoń.
Test przeprowadzono wspólnie z firmami Aluprof i Vetrotech Saint Gobain.
Badanie przeprowadzono zgodnie z normą PN-EN 13501 w akredytowanym instytucie badawczym. Zespolenia spełniły wszystkie wymagania dla klasy EI30, czyli wykazały zdolność do powstrzymania ognia przed przedostaniem się przez przegrodę w czasie minimum 30 minut. Moduły fotowoltaiczne o dedykowanej architekturze testowano w zespoleniach o parametrze Ug=0,4 W/(m2K) oraz Ug=0,5 W/(m2K).
REKLAMA:
Moduły i zespolenia zaprojektowano tak, by umożliwić prowadzenie niezbędnego okablowania w przestrzeniach międzyszybowych, nie utrudniając jednocześnie odprowadzenia wody systemowymi kanałami.
- Nasi eksperci z działu Badań i Rozwoju zaprojektowali właściwą budowę szyb zespolonych wraz z niezbędnym okablowaniem oraz uczestniczyli w samym badaniu, by na bieżąco analizować zachowanie się modułów i zespoleń w ekstremalnie wysokich temperaturach – podsumowuje Dawid Cycoń.
Test przeprowadzono wspólnie z firmami Aluprof i Vetrotech Saint Gobain.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: ML System