Kolorowa przyszłość Caparol Polska

Podziel się:
Wszyscy zdążyliśmy już przyzwyczaić się do faktu, że słowo ,,kryzys” odmieniane jest w mediach przez wszystkie przypadki co najmniej kilkaset razy dziennie. Chociaż branży budowlanej nie udało się całkowicie uniknąć pewnego spowolnienia wywołanego niepewną sytuacją na międzynarodowych rynkach finansowych, to jednak nie brakuje firm, które mogą pochwalić się stałym, stabilnym wzrostem. Jednym z takich przedsiębiorstw jest Caparol Polska Sp. z o.o. - znany i ceniony producent wysokiej jakości chemii budowlanej. O kolorowej teraźniejszości Firmy i jej barwnych perspektywach z Prezesem Zarządu, Tomaszem Kruppikiem rozmawia Grzegorz Fudziński.

Tomasz Kruppik, Prezes Zarządu Caparol PolskaTomasz Kruppik, Prezes Zarządu Caparol Polska

- Jak ocenia Pan mijający rok pod względem produkcji i sprzedaży?

To kolejny rok stabilnego wzrostu. Nasza sprzedaż przekracza już znacznie 100 mln zł, a wielkość produkcji w roku 2011 przekroczyła granicę 60.000 ton. Znaczny przyrost obserwujemy w segmencie tynków dyspersyjnych, których produkcję uruchomiliśmy w roku 2010.

- Czy kryzys na rynkach finansowych wpływa znacząco na kondycję firmy?

Obecną sytuację trudno nazwać kryzysem finansowym. To raczej „zbiór nerwowych zachowań” na rynkach finansowych, które wpływają negatywnie na polską walutę i ten fakt ma oczywiście znaczący wpływ na osiągany przez naszą spółkę wynik. Większy wpływ na kondycję firm z branży chemii budowlanej ma jednak wzrost cen surowców na rynkach światowych. Tak istotna dla produkcji farb biel tytanowa podrożała o ok. 40%. Nadal większa część sprzedawanych przez Caparol produktów pochodzi z nowoczesnych zakładów należących do grupy DAW, ulokowanych jednak zagranicą. Tak więc działając na wyjątkowo konkurencyjnym rynku Caparol obniżając swój zysk, rezygnuje z adekwatnych do wzrostu kosztów produkcji podwyżek cen i szuka oszczędności optymalizując procesy w innych obszarach działalności, takich jak np. logistyka – już wkrótce nastąpi otwarcie nowoczesnego magazynu centralnego w Kleszczowie, co jak wierzę przyczyni się znacznie do poprawy usług logistycznych i obniżenia kosztów dostaw naszych towarów.
REKLAMA:

- Jak mijający rok wypadł w porównaniu z dobrym okresem 2007-2008?

Spółka Caparol nie odczuła kryzysu 2008 i rozwija się od wielu lat bardzo stabilnie. Wynika to miedzy innymi z uwalniania olbrzymich rezerw, jakie tkwią w potencjale grupy DAW, do której należy Caparol. Potencjał ten ma charakter zarówno produktowy – szeroka gama nowoczesnych rozwiązań dla budownictwa, jak również ludzki.

- Jakie perspektywy na kolejny rok? Spodziewacie się Państwo wzrostu, zastoju czy może spadku produkcji?

Przyszły rok może być trudniejszy zarówno ze względu na kończące się inwestycje infrastrukturalne, te związane z EURO 2012, jak również przewidywane spowolnienie w budownictwie mieszkaniowym spowodowane choćby trudniejszym dostępem do kredytów hipotecznych, czy „niepokojem ekonomicznym” już dość rozprzestrzenionym w świadomości klientów. Przy pewnym załamaniu koniunktury, znaczącym problemem może być słaba kondycja finansowa części uczestników tego rynku. Niemniej jednak Caparol planuje, jak co rok, dwucyfrowy wzrost sprzedaży.

- Czy zamierzacie Państwo w przyszłym roku wprowadzić na rynek nowe produkty?

Tak, oczywiście. Nasze portfolio rozszerzymy o nową grupę produktów przeznaczonych do metalu i drewna, co jest odpowiedzią Caparol na stale zwiększające się zapotrzebowanie i rosnące wymagania w tym segmencie rynku.
Ponadto poszerzamy gamę „zdrowych” farb do wnętrz Caparol ze znaczkiem E.L.F., które w istotny sposób przyczyniają się do ograniczenia zawartości niezdrowych składników w powietrzu, gdyż zawierają trzydziestokrotnie mniej substancji szkodliwych i lotnych niż stanowią rygorystyczne wymagania Dyrektywy Unii Europejskiej przewidziane dla roku 2010. Normy tej dyrektywy dopuszczają bowiem maksymalnie 30 g/l rozpuszczalników, podczas gdy farby Caparol ze znaczkiem E.L.F. zawierają ich zaledwie 0,7 g/l. W efekcie podczas wysychania naszych farb do powietrza dostaje się praktycznie tylko woda.
Kontynuujemy dalszy dynamiczny rozwój naszych salonów sprzedaży „Caparol Color House” . To wspólna z naszym Dystrybutorem koncepcja, która w sposób nieznany do tej pory na rynku, przybliża projektantom, wykonawcom i klientom indywidualnym produkty Caparol do wnętrz wraz z kompleksowym pomysłem na aranżację mieszkania czy domu.

Dziękuję bardzo za rozmowę
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Caparol
#wiadomości #izolacje #wywiad #caparol

Więcej tematów: