Opracowane przez Mostostal Warszawa kompozyty ponownie zastosowane w obiekcie mostowym

Podziel się:
Lekkie panele pomostowe z kompozytu FPR znacznie skracają proces budowy i zapewniają maksymalną ochronę przed korozją.

Fot. Mostostal WarszawaFot. Mostostal WarszawaFot. Mostostal WarszawaFot. Mostostal Warszawa
Kładka, która powstała w Ozorkowie, łączy brzegi rzeki Bzury. Jest zlokalizowana w centralnej części parku miejskiego i już z daleka zauważalna jest ze względu na charakterystyczną bryłę i biały kolor.

Jest to drugi, po kładce w Nowym Sączu, zrealizowany przez nas kontrakt będący wdrożeniem opracowanej technologii w inwestycji komercyjnej – mówi Juliusz Żach, Kierownik Działu Badań i Rozwoju w Mostostalu Warszawa.

Panele wyprodukowane zostały, pod nadzorem specjalistów Działu Badań i Rozwoju, w oparciu o know-how Mostostalu Warszawa, wypracowany przy wcześniejszych realizacjach mostów z kompozytów FRP. Zdobyte przy budowie kładki w Ozorkowie praktyczne doświadczenie, służy aktualnie przygotowaniu kolejnych innowacyjnych projektów.

Fot. Mostostal WarszawaFot. Mostostal WarszawaFot. Mostostal WarszawaFot. Mostostal Warszawa
Poza oryginalnymi cechami estetycznymi w kładce zastosowane zostały także unikalne rozwiązania techniczne i materiałowe. Na stalowej konstrukcji zamontowano płyty pomostowe wykonane z kompozytu FRP – laminatu włókien szklanych i żywicy epoksydowej. Na uwagę zasługuje także zastosowana na płytach pomostowych nawierzchnia wykonana z żywicy poliasparginowej z luminoforem. Jest to prawdopodobnie pierwsza tego typu aplikacja na świecie. Nawierzchnia posiada właściwości fotoluminescencyjne – w ciemnościach emituje delikatne zielone światło. Podnosi to bezpieczeństwo użytkowania obiektu nocą i stanowi dodatkową atrakcję. – mówi Lech Własak z Działu Badań i Rozwoju Mostostalu Warszawa.
REKLAMA:

Podobnie jak przy poprzednich realizacjach, budowa wspierana była przez Obszar Infrastruktury Mostostalu Warszawa. Pomimo ograniczeń i utrudnień wynikających z koniecznej izolacji społecznej, budowa kładki ukończona została przed wyznaczonym na koniec czerwca 2020 r. terminem.

Dane techniczne kładki:
Długość przęsła: 17,46 m
Rozpiętość teoretyczna: 16,94 m
Szerokość przęsła: 3,12 m
Szerokość użytkowa: 2,50 m
Wysokość konstrukcyjna: 1,47 m
Obciążenie użytkowe: 5 kN/m2
Masa: 10 t
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Mostostal Warszawa
#wiadomości #architektura #wnetrza #mostostal

Więcej tematów: