Żeby dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, warto ogłaszać się tam, gdzie najchętniej szukają wybranych produktów. OLX jestem serwisem, który łączy sprzedających i kupujących, odpowiadając na ich zróżnicowane potrzeby. W samej kategorii Dom i Ogród średnia miesięczna liczba unikalnych użytkowników to blisko 4 mln użytkowników, którzy w sezonie odpowiadają na ogłoszenia blisko 5 mln razy.
Poszukują oni różnorodnych produktów od materiałów budowlanych, fotowoltaiki, mebli, sprzętów ogrodowych, po elementy wyposażenia wnętrz. Co istotne, równie często poszukują (i mogą znaleźć) artykułów nowych, co używanych.
Specyfika produktów w kategorii Dom i Ogród, związana z ich gabarytami oraz licznymi szczegółami koniecznymi do ustalenia przed zakupem, wymaga dobrego kontaktu na linii kupujący-sprzedający. To również jest silną stroną OLX-a i stanowi wyróżnik na rynku. Profesjonalni sprzedający na OLX doceniają, że wystawiane przez nich ogłoszenia wzmacniają sprzedaż produktów, a dodatkowy kontakt ułatwia ich dosprzedaż.
Sprzedający często sami oferują komplementarne grupy produktów. Poszukującym natomiast jest łatwiej odnaleźć wszystko w jednym miejscu.
Do pięciu najczęściej poszukiwanych artykułów w kategorii Materiały budowlane w czerwcu należały:
- deski
- kostka brukowa
- styropian
- blacha trapezowa
- palety
Jak dotrzeć do klientów?
Firmy prowadzące sprzedaż na OLX mogą prezentować swoją ofertę na spersonalizowanej stronie wraz z banerem i logo. Mogą też ze strony firmowej na OLX przekierować użytkowników do swojej. Dzięki temu zwiększają możliwość dotarcia z ofertą i reklamą swojego biznesu do wielu milionów klientów.
Istotne jest regularne zamieszczanie ogłoszeń dobrej jakości oraz zadbanie o profesjonalny wygląd strony firmowej w serwisie. To pozwoli w dłuższej perspektywie „sięgać po więcej”. W okresie zwiększonej liczby poszukujących (szczególnie w weekendy) dobrze pomyśleć dodatkowo o tym, w jaki sposób zwiększyć widoczność swoich ogłoszeń na tle konkurencji.
Promowania, czy formaty reklamowe z użyciem konkretnych ogłoszeń zwiększą szansę na uzyskanie większej liczby wyświetleń, a tym samym dotarcia do większej grupy potencjalnych odbiorców. Ważne jest traktowanie publikacji ogłoszeń i aktualizacji oferty, jako ciągłego procesu niezależnego od dni tygodnia. Średnia liczba poszukujących w tygodniu pokazuje ogólną tendencję, jednak poszczególne podkategorie mają cechy charakterystyczne, np. najwięcej osób poszukuje Materiałów budowlanych oraz produktów dla Ogrodu w poniedziałki o 19.00. Najwięcej osób szuka Mebli i produktów związanych z Wyposażeniem wnętrz we wtorek o godzinie 20.00.
W jaki sposób możesz praktycznie skorzystać z naszych danych, prowadząc sprzedaż na OLX jako firma?
- Sprawdź, czy i w jaki sposób w Twojej sprzedaży – zwłaszcza sezonowej – dostrzegasz podobne tendencje.
- Użyj kluczowych słów, zastosuj odpowiedni język w treści ogłoszenia, podaj argumenty, dlaczego ktoś miałby zdecydować się akurat na zakup u Ciebie.
- Przygotuj dobrej jakości zdjęcia i zwróć uwagę na inne elementy, które znajdziesz w formularzu dodawania ogłoszenia i w panelu ustawień stron firmowych.
- Przygotuj jeszcze precyzyjniejsze ogłoszenie do grupy swoich odbiorców przed zwiększonym sezonem sprzedażowym.
- Rozważ zaplanowanie stanów magazynowych w zależności od zwiększonego zainteresowania konkretnymi grupami produktów.
- Zadbaj o widoczność swoich ogłoszeń i zaplanuj zwiększone ich promowanie w czasie, gdy najwięcej osób będzie ich szukało. Jest to szczególnie ważne, jeśli planujesz budżet wydatków z wyprzedzeniem.