Aplikacja 2N APPEAR umożliwia wizualizację produktów w świecie rzeczywistym

Podziel się:
Technologia Augmented Reality rozwija się bardzo dynamicznie. W 2022 roku wartość tego rynku osiągnęła 38,58 mld USD, jak wynika z danych Grand View Research. Z zastosowań tej technologii korzysta m.in. branża architektoniczna, wykorzystując projektowanie z pomocą AR do odwzorowania wyglądu danego obiektu w dowolnym, rzeczywistym pomieszczeniu. Firma 2N, światowy lider rynku domofonów połączonych z Internetem i systemów kontroli dostępu, stworzyła aplikację rozszerzonej rzeczywistości. 2N AppeAR pozwala architektom, inżynierom, integratorom i instalatorom zobaczyć, jak wyglądałyby produkty firmy, gdyby zostały uwzględnione w ich projektach. Pokazuje to, jak technologia wykorzystywana już w przemyśle meblarskim może być z powodzeniem stosowana w projektowaniu budynków komercyjnych.

Fot. 2NFot. 2N
2N AppeAR zawiera szczegółowe modele 3D dla każdego produktu firmy 2N, jak również informacje techniczne, przydatne filmy oraz możliwość zwizualizowania ich w formie jeszcze przed zmontowaniem. Aplikacja umożliwia również „wirtualną instalację”, dzięki czemu architekci i instalatorzy mogą upewnić się, że wybrany przez nich produkt 2N pasuje do ich projektu. Wystarczy, że skierują swój telefon na miejsce, w którym rozważają zainstalowanie urządzenia, a na ekranie pojawi się jego obraz w rzeczywistości rozszerzonej – zupełnie tak jakby dany przedmiot znajdował się w danym pomieszczeniu. Następnie profesjonaliści mogą oceniać wygląd produktów pod kątem rozmiaru, kształtu i rozmieszczenia, a także wypróbować różne warianty kolorystyczne.

Aplikacja jest odpowiedzią na wyniki ankiety przeprowadzonej przez 2N wśród architektów i instalatorów, które pokazały rosnącą wagę, jaką klienci przywiązują do właściwego dopracowania każdego szczegółu budynku – a w szczególności do wzornictwa. Jak się okazało, ankietowani profesjonaliści uznali projekt i wygląd za jeden z najważniejszych czynników decydujących o tym, z której marki produktów do kontroli dostępu skorzystają. Było to ważniejsze niż prostota instalacji czy cena dla klienta.

Ten pogląd odzwierciedla wnioski innych ekspertów branżowych zajmujących się projektowaniem miejsc pracy, w tym firmy Knight Frank, która wskazuje, że jednym z głównych trendów w miejscu pracy jest budowanie jakościowej przestrzeni, z wysokiej klasy wzornictwem odgrywającym ważną rolę w tworzeniu środowiska biurowego, które dla pracowników będzie warte podejmowania trudu przyjeżdzania do biura. Opinie partnerów 2N były jednoznaczne: architekci i instalatorzy nie tylko stawiają na pierwszym miejscu dobrze zaprojektowane produkty, ale przed podjęciem ostatecznej decyzji chcą również dowiedzieć się, jak będą one wyglądać w miejscu montażu.

Fot. 2NFot. 2N
2N AppeAR jest następcą dwóch innych narzędzi 2N, które okazały się szczególnie popularne wśród architektów: 2N Virtual Experience - narzędzia do animacji 3D ułatwiającego proces planowania i pomagającego upewnić się, że dla każdego projektu zaproponowane zostanie najlepsze możliwe rozwiązanie w zakresie kontroli dostępu, oraz 2N Project Designer - przewodnika krok po kroku pozwalającego partnerom zaoszczędzić czas podczas planowania instalacji zarówno komercyjnych, jak i mieszkaniowych.

Czesław Półtorak, Business Development Manager na Polskę w firmie 2N, powiedział: "Produkty związane z kontrolą dostępu stanowią jedynie około 0,1% całkowitego kosztu budowy budynku, ale rośnie zrozumienie ich znaczenia – zarówno pod względem estetyki, jak i bezpieczeństwa. Nasi klienci doceniają dobry design, ponieważ piękne urządzenia zwiększają wartość ich projektów. Zrozumiałe jest zatem, że chcą mieć możliwość zobaczenia, jak produkty będą wyglądać w rzeczywistości. Aplikacja 2N AppeAR oznacza, że nie muszą już wyobrażać sobie naszych rozwiązań. Teraz mogą je sobie zwizualizować".
REKLAMA:

Koncentracja 2N na wzornictwie zaczyna się na samym początku procesu rozwoju produktu. Firma inwestuje 14% swoich obrotów w badania i rozwój, co jest wartością znacznie wyższą niż w przypadku wielu największych firm technologicznych. Na każdym etapie na pierwszym miejscu stawiane jest przede wszystkim połączenie wzornictwa i funkcjonalności. Trzy produkty 2N – 2N® IP Style, 2N® IP Verso oraz 2N® Indoor Touch – zdobyły niedawno Red Dot Design Awards, jedną z najbardziej prestiżowych nagród przyznawanych za wzornictwo produktów. Model 2N® IP Style zdobył również niemiecką nagrodę iF za innowacyjność w projektowaniu produktu.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: 2N
#czytelnia #architektura #technologie #projekty #wnetrza #Instalacje - pozostałe #Wnętrza, wystrój, architektura - tematy pozostałe

Więcej tematów: