Cykl konferencji szkoleniowych dla Partnerów
W siedzibie firmy FAKRO zorganizowano cykl konferencji „Razem w zieloną przyszłość – nowa generacja produktów FAKRO”. W lutym i marcu br. nowosądecką siedzibę firmy odwiedziło ponad 700 osób. W miniony weekend FAKRO gościło architektów i dziennikarzy.
Konferencja była okazją do zaprezentowania nowej strategii marketingowej GO GREEN spójnej z ideologią zrównoważonego rozwoju i produkcji. Goście poznali nową generację okien dachowych GREENVIEW oraz zwiedzili zakład.
Ciekawostką dla przybyłych była prezentacja wyników badań firmy ASM Research Solutions Strategy – Trendy rozwoju rynku, dane makroekonomiczne.
Wyniki badań i analizy ekspertów pokazują wyraźnie, że 2023 rok był rokiem spowolnienia gospodarczego oraz stagnacji na rynku budowlanym. Sytuacja w branży była pokłosiem spadku liczby mieszkań oddawanych do użytku oraz zmniejszonej liczby zgód wydawanych na budowę. Prognozy na ten rok są korzystne, dane potwierdzają zjawisko ożywienia rynku. Będziemy obserwować umiarkowany wzrost PKB w Polsce na poziomie 2,7%.
Po aktualnych decyzjach Komisji Europejskiej o odblokowaniu KPO dla Polski dostrzeżemy wzmożony wzrost inwestycji. Wskaźniki dotyczące budownictwa mieszkaniowego również będą wzrastać, ale nie tak dynamicznie. Inwestorzy indywidualni weszli obecnie w rolę obserwatorów i analityków sytuacji rynkowej w branży budowlanej – przyglądają się m.in. inflacji, stopom procentowym, które przynajmniej przez dwa pierwsze kwartały nie spadną, cenom materiałów budowlanych, które na tym etapie są stabilne.
Reasumując 2024 rok będzie dla branży budowlanej rokiem odrabiania strat, stabilnego ożywienia, czasem wyjścia ze stagnacji. Sytuację i zmianę stymulują decyzje rządowe, jak np. kredyt 0%, wytyczne unijne oraz coraz większa świadomość konsumencka związana z tematyką zrównoważonego rozwoju. Polacy wybierając produkty – oprócz jakości, zwracają również uwagę na aspekty ekologiczne – z jakich surowców wykonany jest produkt, jak przebiega proces produkcji, jak montowany jest produkt. Inwestorzy wiedzą coraz więcej w kontekście zielonego budownictwa i chcą za tym trendem podążać. Upatrują w tym wymierne korzyści – wybierając produkt o określnych parametrach możemy zaoszczędzić na prądzie, a jednocześnie być bardziej eko.
Odpowiedzią na obecną sytuację, a jednocześnie potrzeby inwestorów i klientów indywidualnych jest oferta FAKRO – nowa generacji produktów z serii GREENVIEW. Okna dachowe GREENVIEW wyróżniają się, pięknym designem, energooszczędnością, bezpieczeństwem, ergonomią oraz wysoką izolacyjnością akustyczną. Natomiast wyróżnikiem modułowych schodów strychowych GREENSTEP jest możliwość ich samodzielnej konfiguracji przez klienta z zachowaniem najwyższych parametrów ekologicznych.
Zawsze byliśmy i jesteśmy na bieżąco z trendami w branży. Jednak obecne działania są nam szczególnie bliskie, gdyż opierają się o filary powstania naszej firmy. Oferowanie ekologicznych i energooszczędnych produktów oraz promowanie idei ESG, to jeden z kluczowych celów strategii zrównoważonego rozwoju FAKRO, nazywanej mianem GO GREEN.
Podejmując decyzję o zakupie produktów FAKRO wybieramy komfort mieszkania, funkcjonalność, piękny design oraz – co bardzo ważne, szczególnie dla przyszłych pokoleń – niskoemisyjne, energooszczędne i ekologiczne rozwiązania. Dzięki temu klient indywidualny zyskuje satysfakcję oraz zadowolenie, wybierając markę, której polityka jest zgodna z jego ideologią. Natomiast inwestor, stawia na produkty wysokiej jakości, które dodatkowo pozwolą mu usprawnić proces analizy wpływu na środowisko i wyliczenie śladu węglowego całego budynku, spełniając przy tym kryteria zrównoważonego budownictwa – komentuje Janusz Komurkiewicz, Członek Zarządu ds. Marketingu FAKRO.