Wpływ sytuacji geopolitycznej na rynek materiałów budowlanych, szanse i zagrożenia przyszłości, trwałe partnerstwo z siecią sprzedaży i marketing 360° – to kluczowe tematy XV Kongresu Stolarki Polskiej, organizowanego przez Związek POiD. Wydarzenie odbędzie się w dniach 22-23 maja 2025 roku w Hotelu Warszawianka w Jachrance. Zapraszamy do zapoznania się z programem i do udziału w Kongresie!
W tym roku tematem przewodnim Kongresu Stolarki Polskiej jest: Przyszłość branży – nowa era budownictwa, biznesu i technologii. Prowadzone w ramach czterech bloków tematycznych dyskusje z udziałem ekspertów i przedstawicieli firm zakończą się przyjęciem rezolucji kongresowej, która określi kluczowe działania Związku POiD w najbliższym czasie. Zgodnie z hasłem: „Wiedza, prestiż, kontakty”, Kongres będzie również doskonałą okazją do integracji branży.
Rejstracja na wydarzenie jest otwarta do 16 maja pod adresem: kongres.poid.eu/rejestracja/
Prezentujemy szczegółowy program XV Kongresu Stolarki Polskiej.
Makroekonomia – wpływ sytuacji geopolitycznej na rynek materiałów budowlanych
Jaka będzie przyszłość budownictwa w zmieniającym się otoczeniu makroekonomicznym? O tym opowie I blok tematyczny Kongresu, który rozpocznie się od prezentacji: „Polska gospodarka w liczbach”. W dalszej części bloku odbędzie się natomiast panel dyskusyjny z udziałem ekspertów i przedstawicieli branży. Jego uczestnicy porozmawiają m.in. o bieżącej sytuacji geopolitycznej, dostawach i dostępności materiałów budowlanych, regulacjach prawnych i polityce rządowej oraz współpracy międzynarodowej.
W I bloku tematycznym wystąpią: Paweł Dziekoński, Wiceprezes Zarządu Grupy FAKRO, dr Damian Kaźmierczak, Członek Zarządu i główny ekonomista Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa, Krzysztof Kordulewski, Central European Business Development Leader, Adeo Groupe, prof. dr hab. Waldemar Rogowski, Dyrektor Instytutu Finansów, Korporacji i Inwestycji, Kierownik Zakładu Zarządzania Ryzykiem Szkoły Głównej Handlowej, Główny Analityk Grupy BIK i Patrycjusz Wyżga, dziennikarz, autor kanałów „Didaskalia” i „Horyzonty” na YouTube.
Branża – szanse i zagrożenia przyszłości
Rozwinięciem I bloku Kongresu będzie II blok tematyczny, zatytułowany: Branża – szanse i zagrożenia przyszłości. To kompleksowe spojrzenie na branżę stolarki budowlanej obejmujące m.in. analizę sektora mieszkaniowego w Polsce i Europie, potencjał remontowy i eksport stolarki otworowej. W ramach panelu dyskusyjnego eksperci porozmawiają o raportowaniu ESG, energooszczędności, fali renowacji i klasach energetycznych budynków, a także ograniczeniach urzędniczych i programach wspierających.
W II bloku tematycznym wystąpią: Krystyna Baran, Prezes Zarządu, WIŚNIOWSKI, Łukasz Luto, Prezes Zarządu PORTA KMI POLAND, Krzysztof Michalak, Szef Sprzedaży PL & CEE OKNOPLAST, Rafał Szefler, doradca Ministra Rozwoju i Technologii, Małgorzata Walczak-Gomuła, Prezes Zarządu ASM Research
Solutions Strategy i Patrycjusz Wyżga, dziennikarz, autor kanałów „Didaskalia” i „Horyzonty” na YouTube.
Trwałe partnerstwo z siecią sprzedaży
Dystrybucja to kluczowe ogniwo między producentem, a klientem końcowym. Tego, jak utrzymać dostępność, konkurencyjność i wysoką jakośc obsługi w czasach galopujących zmian oraz jak w długim okresie budować trwałe partnerstwo z siecią sprzedaży dotyczyć będzie III blok tematyczny Kongresu. Podobnie jak w przypadku pozostałych bloków, jego zwieńczenie stanowi panel dyskusyjny z udziałem ekspertów.
W III bloku tematycznym wystąpią: Wojciech Herra, niezależny konsultant, ekspert w zakresie Zarządzania Lojalnością i Rozwoju Biznesu, Grzegorz Filipek, Członek Zarządu Grupy PSB Handel, Szymon Kwaśnik, założyciel Stowarzyszenia Monterów Stolarki oraz prezes Cechu Rzemiosł Różnych w Zbąszyniu, Michał Maciejewski, Doradca ds. sprzedaży i rozwoju produktów Aluplast,
Artur Pęksyk, Prezes i Dyrektor Zarządzający Business Marketing Design Lab oraz Grzegorz Ratajczak, Dyrektor Wykonawczy, Członek Zarządu KRISHOME.
Marketing 360°: Jak połączyć online z offline i wykorzystać potencjał tradycyjnych metod w erze cyfrowej?
Drugiego dnia Kongresu, 23 maja, odbędzie się IV blok poświęcony marketingowi. W ramach bloku uczestnicy wydarzenia dowiedzą się, jak połączyć online z offline, aby sprzedawać więcej i drożej oraz jak AI asymiluje się w biznesie z różnymi pokoleniami i w jaki sposób skutecznie to wykorzystać. Bardzo ciekawie zapowiada się również panel dyskusyjny, w którym omówione zostanie m.in. to, jak budować relacje z klientami w cyfrowym świecie oraz jak zmieniły się ścieżki zakupowe sprzedaży B2B i B2C.
W IV bloku tematycznym wystąpią: Dagmara Plata-Alf, Przewodnicząca Rady Marketingu i Transformacji Cyfrowej oraz wykładowca w Katedrze Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, Joanna Dec-Galuk, Dyrektor Marketingu w Roca Polska, Małgorzata Jasińska, Dyrektor Marketingu Somfy, Łukasz Kucharczyk, Dyrektor Handlowy Aluron, Sylwia Ciszewska, Dyrektor Zarządzająca CAL prawdziwe drzwi, dr Maciej Madziński, wykładowca w Katedrze Metod Ilościowych i Zastosowań Informatyki Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie i Tomasz Szymański, Dyrektor Marketingu Drutex SA.
Gala Orłów Polskiej Stolarki
Zwieńczeniem pierwszego dnia XV Kongresu Stolarki Polskiej stanowić będzie Gala Orłów Polskiej Stolarki. Podczas Gali nastąpi wręczenie branżowych nagród, w tym Honorowego Członkostwa Związku POiD oraz okolicznościowych wyróżnień dla firm członkowskich Związku i Partnerów kampanii „TERMOMODERNIZACJA+DOBRY MONTAŻ”. Gala będzie też doskonałą okazją do integracji środowiska i wspólnej zabawy przy muzyce na żywo.
Zapraszamy na XV Kongres Stolarki Polskiej: 22-23 maja 2025 roku w Hotelu Warszawianka w Jachrance!
Rejestracja na Kongres: kongres.poid.eu/rejestracja
Szczegółowy program XV Kongresu Stolarki Polskiej: kongres.poid.eu/harmonogram-xv
Prelegenci XV Kongresu Stolarki Polskiej: kongres.poid.eu/xv-kongres/prelegenci-xv-kongresu-stolarki-polskiej/