Tegoroczne święto designu na Górnym Śląsku zgromadziło wiodące w branży firmy, wybitnych jej przedstawicieli i wielotysięczną publiczność. W centrum znalazły się przede wszystkim tematy związane z odpowiedzialnym projektowaniem, kupowaniem i używaniem produktów.
Impreza odbyła się w katowickim Międzynarodowym Centrum Kongresowym i trwała od 6 do 9 lutego 2020 r. Pierwsze dwa dni, czyli czwartek i piątek, przeznaczone były dla branży (zarejestrowało się kilkanaście tysięcy osób!), dwa kolejne to dni otwarte dla zwiedzających. Grupa Tubądzin po raz trzeci zaprezentowała swoje nowości na 86-metrowym stoisku.
Fot. Tubądzin
Pierwsze dwa dni poświęcone były na dyskusję najważniejszych dla branży zagadnień. Podczas panelu organizowanego przez Grupę Tubądzin i firmę Grohe pt. „Dobre praktyki w projektach przyszłości: architekt, klient, produkt, potrzeby ludzi, #wellbeing, #nature, #future” debatowano o odpowiedzialności projektanta, współpracy twórców projektów z producentami i klientami oraz o wpływie designu na środowisko. Podsumowanie dyskusji można znaleźć na: https://www.tubadzin.pl/komunikaty-prasowe/grupa-tubadzin-na-targach-4-design-days-zadaje-kluczowe-dla-branzy-pytania.
Temat panelu inspirowany był III edycją międzynarodowego konkursu Tubądzin Design Awards, dedykowanego architektom, projektantom i studentom. To największy i jeden z najbardziej cenionych konkursów branżowych w Polsce, tegorocznej edycji towarzyszyć będą hasła #nature #future #freedom. Ostatnie z nich jest nawiązaniem do możliwości jakie daje współczesny design, nowoczesna technologia, wiedza oraz wyobraźnia zmieniająca rzeczywistość na jeszcze piękniejszą. Szczegóły konkursu: www.tubadzin.pl/design/pl.
W panelu udział wzięli (od lewej) Ewa Kryszkiewicz, Development and Cooperation with Architects Manager (Tubądzin), Cezary Kowalczyk, Project Sales Director (Grohe), Konrad Karmański, architekt Grupy Tubądzin i Robert Majkut, właściciel Robert Majkut Design. Fot. Tubądzin
Na stoisku Grupy Tubądzin zachwycały nowe kolekcje MARKI MONOLITH, które premierę miały na targach Cersaie w Bolonii. Dzięki swoim rozmiarom (120 x 240 cm) dają one wiele możliwości aranżacyjnych. Kolekcja Opal inspirowana jest jednym z najdroższych kamieni na świecie, któremu od setek lat przypisywano niezwykłe właściwości. Z kolei Carrara Gold odwołuje się do szlachetnej odmiany białego marmuru z harmonijnie rozmieszczonymi żyłkami.
Maciej Zień zaprezentował 4 najnowsze kolekcje do łazienki – GLEAM, LUCID, SCORIA I SHEEN, wszystkie w formacie 33 x 90 cm. Tym razem projektant zwrócił się nie tylko w stronę szlachetnych kamieniami, do czego przyzwyczaił swoich klientów, ale też zaproponował im luksusowe, pełne przepychu rozwiązania, tak modne w 2020 r.
Kolekcja GLEAM projektu Macieja Zienia. Fot. Tubądzin
Premiera heksagonalnych dekorów na stoisku Tubądzin. Fot. TubądzinCeramika Tubądzin pokazała także dekoracje dla kolekcji Cielo e Terra autorstwa Doroty Koziara - mozaiki oraz bardzo modne płytki heksagonalne. Dzięki swojej różnorodności kolekcja pozwala na tworzenie nieograniczonych kompozycji aranżacyjnych oraz wpisuje się w nieprzemijające od kilku sezonów pastelowe trendy kolorystyczne. Zdobyła też nagrodę w konkursie „Design dla Konesera” w kategorii „Baza do wnętrza”. Kolekcja zainspirowana jest polskim pejzażem i składa się z dziewięciu płyt w pastelowych, stonowanych i pudrowych kolorach, które odzwierciedlają barwy nieba i ziemi.
Autorka kolekcji, Dorota Koziara wzięła także udział w panelach pt. „Projektowanie, które wyraża sprzeciw jednorazowości” oraz „Kariera. Design jest kobietą”.
Paneliści pierwszego z nich, eksperci z Polski, Hiszpanii, Włoch i Szwecji zgodzili się, że aby zapobiec jednorazowości w projektowaniu należy zacząć od producentów, którzy oprócz chęci zarobku powinni także kierować się dobrostanem ludzi i planety, gdyż nie zapewnimy go projektując urządzenia, przedmioty i rozwiązania, których czas działania jest celowo skracany, a możliwości naprawy bardzo ograniczone. Z kolei jeśli klienci nie zaczną bardziej być, niż mieć i nie zrozumieją, że trendy to zjawisko w dużej mierze napędzające konsumpcję (należy więc szukać produktów ponadczasowych i trwałych) oraz jeśli nie będą segregować odpadów i kupować świadomie – szczęśliwa przyszłość naszej planety stoi pod znakiem zapytania. W tej sytuacji, pomiędzy producentami a klientami, swoje miejsce znaleźć muszą architekci, których rola nie ogranicza się dzisiaj do wykonawstwa wizji klienta, a niesie za sobą ogromną odpowiedzialność bycia negocjatorem między producentem i klientem oraz szukania funkcjonalnych i najlepszych możliwych rozwiązań – dla ludzi i środowiska.
Fot. Tubądzin
Z kolei rozmówczynie Jarosława Kuźniara (na zdjęciu, Dorota Koziara czwarta z lewej) w panelu „Kariera. Design jest kobietą” zastanawiały się czy design ma płeć, czy istnieje męska i żeńska ręka (oraz oko) w projektowaniu, oraz jak wygląda sytuacja kobiet w branży. Panie zgodziły się, że design nie ma płci, tworzenie podziałów jedynie ja pogłębia, a sam design jest po prostu skuteczną i udaną komunikacją ze określoną grupą docelową.
Targi 4 Design Days to największe w tej części Europy międzynarodowe wydarzenie rynku nieruchomości, architektury, wnętrz i wzornictwa oraz ponad 10 tys. gości biznesowych w ciągu pierwszych dwóch dni imprezy, a w sumie 25 tys. zwiedzających. W edycji 2020 wystąpiło ponad 300 prelegentów z Polski i zagranicy, którzy wzięli udział w prawie 60 dyskusjach. Prezentowało się ponad 300 wystawców. Dyskusjom i targom towarzyszyły wystawy, warsztaty, spotkania z projektantami, gale i bankiety. A także Design4you – targi niezależnego designu i V edycja konkursu Property Design Awards.
Fot. Tubądzin
Pierwsze dwa dni poświęcone były na dyskusję najważniejszych dla branży zagadnień. Podczas panelu organizowanego przez Grupę Tubądzin i firmę Grohe pt. „Dobre praktyki w projektach przyszłości: architekt, klient, produkt, potrzeby ludzi, #wellbeing, #nature, #future” debatowano o odpowiedzialności projektanta, współpracy twórców projektów z producentami i klientami oraz o wpływie designu na środowisko. Podsumowanie dyskusji można znaleźć na: https://www.tubadzin.pl/komunikaty-prasowe/grupa-tubadzin-na-targach-4-design-days-zadaje-kluczowe-dla-branzy-pytania.
REKLAMA:
Temat panelu inspirowany był III edycją międzynarodowego konkursu Tubądzin Design Awards, dedykowanego architektom, projektantom i studentom. To największy i jeden z najbardziej cenionych konkursów branżowych w Polsce, tegorocznej edycji towarzyszyć będą hasła #nature #future #freedom. Ostatnie z nich jest nawiązaniem do możliwości jakie daje współczesny design, nowoczesna technologia, wiedza oraz wyobraźnia zmieniająca rzeczywistość na jeszcze piękniejszą. Szczegóły konkursu: www.tubadzin.pl/design/pl.
W panelu udział wzięli (od lewej) Ewa Kryszkiewicz, Development and Cooperation with Architects Manager (Tubądzin), Cezary Kowalczyk, Project Sales Director (Grohe), Konrad Karmański, architekt Grupy Tubądzin i Robert Majkut, właściciel Robert Majkut Design. Fot. Tubądzin
Na stoisku Grupy Tubądzin zachwycały nowe kolekcje MARKI MONOLITH, które premierę miały na targach Cersaie w Bolonii. Dzięki swoim rozmiarom (120 x 240 cm) dają one wiele możliwości aranżacyjnych. Kolekcja Opal inspirowana jest jednym z najdroższych kamieni na świecie, któremu od setek lat przypisywano niezwykłe właściwości. Z kolei Carrara Gold odwołuje się do szlachetnej odmiany białego marmuru z harmonijnie rozmieszczonymi żyłkami.
Maciej Zień zaprezentował 4 najnowsze kolekcje do łazienki – GLEAM, LUCID, SCORIA I SHEEN, wszystkie w formacie 33 x 90 cm. Tym razem projektant zwrócił się nie tylko w stronę szlachetnych kamieniami, do czego przyzwyczaił swoich klientów, ale też zaproponował im luksusowe, pełne przepychu rozwiązania, tak modne w 2020 r.
Kolekcja GLEAM projektu Macieja Zienia. Fot. Tubądzin
Premiera heksagonalnych dekorów na stoisku Tubądzin. Fot. TubądzinCeramika Tubądzin pokazała także dekoracje dla kolekcji Cielo e Terra autorstwa Doroty Koziara - mozaiki oraz bardzo modne płytki heksagonalne. Dzięki swojej różnorodności kolekcja pozwala na tworzenie nieograniczonych kompozycji aranżacyjnych oraz wpisuje się w nieprzemijające od kilku sezonów pastelowe trendy kolorystyczne. Zdobyła też nagrodę w konkursie „Design dla Konesera” w kategorii „Baza do wnętrza”. Kolekcja zainspirowana jest polskim pejzażem i składa się z dziewięciu płyt w pastelowych, stonowanych i pudrowych kolorach, które odzwierciedlają barwy nieba i ziemi.
Autorka kolekcji, Dorota Koziara wzięła także udział w panelach pt. „Projektowanie, które wyraża sprzeciw jednorazowości” oraz „Kariera. Design jest kobietą”.
Paneliści pierwszego z nich, eksperci z Polski, Hiszpanii, Włoch i Szwecji zgodzili się, że aby zapobiec jednorazowości w projektowaniu należy zacząć od producentów, którzy oprócz chęci zarobku powinni także kierować się dobrostanem ludzi i planety, gdyż nie zapewnimy go projektując urządzenia, przedmioty i rozwiązania, których czas działania jest celowo skracany, a możliwości naprawy bardzo ograniczone. Z kolei jeśli klienci nie zaczną bardziej być, niż mieć i nie zrozumieją, że trendy to zjawisko w dużej mierze napędzające konsumpcję (należy więc szukać produktów ponadczasowych i trwałych) oraz jeśli nie będą segregować odpadów i kupować świadomie – szczęśliwa przyszłość naszej planety stoi pod znakiem zapytania. W tej sytuacji, pomiędzy producentami a klientami, swoje miejsce znaleźć muszą architekci, których rola nie ogranicza się dzisiaj do wykonawstwa wizji klienta, a niesie za sobą ogromną odpowiedzialność bycia negocjatorem między producentem i klientem oraz szukania funkcjonalnych i najlepszych możliwych rozwiązań – dla ludzi i środowiska.
Fot. Tubądzin
Z kolei rozmówczynie Jarosława Kuźniara (na zdjęciu, Dorota Koziara czwarta z lewej) w panelu „Kariera. Design jest kobietą” zastanawiały się czy design ma płeć, czy istnieje męska i żeńska ręka (oraz oko) w projektowaniu, oraz jak wygląda sytuacja kobiet w branży. Panie zgodziły się, że design nie ma płci, tworzenie podziałów jedynie ja pogłębia, a sam design jest po prostu skuteczną i udaną komunikacją ze określoną grupą docelową.
Targi 4 Design Days to największe w tej części Europy międzynarodowe wydarzenie rynku nieruchomości, architektury, wnętrz i wzornictwa oraz ponad 10 tys. gości biznesowych w ciągu pierwszych dwóch dni imprezy, a w sumie 25 tys. zwiedzających. W edycji 2020 wystąpiło ponad 300 prelegentów z Polski i zagranicy, którzy wzięli udział w prawie 60 dyskusjach. Prezentowało się ponad 300 wystawców. Dyskusjom i targom towarzyszyły wystawy, warsztaty, spotkania z projektantami, gale i bankiety. A także Design4you – targi niezależnego designu i V edycja konkursu Property Design Awards.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Tubądzin